۱۲۳ میلیارد تومان برای اتمام سد «چپرآباد» اشنویه تخصیص یافت

۱۲۳ میلیارد تومان برای اتمام سد «چپرآباد» اشنویه تخصیص یافت

آرازآذربایجان،فرماندار اشنویه گفت: ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبار در جریان سفر رییس جمهور به منطقه برای اتمام احداث سد «چپرآباد» این شهرستان تخصیص یافت.
سید علی ترابی اظهار کرد: ردیف پروژه احداث سد چپرآباد در جریان سفر رییس جمهور به منطقه احیا و مبلغ ۱۲۳ میلیارد تومان جهت بهره برداری از آن تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: عملیات تزریق، احداث دریجه و تملک مخزن سد در حال اتمام بوده و تلاش می‌کنیم تا پایان تیرماه سال جاری نسبت به آبگیری و بهره برداری از این سد اقدام شود.
فرماندار اشنویه با بیان اینکه با افتتاح از این طرح شهروندان نقده و اشنویه از نعمت آب شرب این سد بهره مند خواهند شد، افزود: آب ذخیره شده در دریاچه این سد برای مصارف شرب، کشاورزی و زیست محیطی با هدف تامین آب کشاورزان پایاب رودخانه «کانی‌رش» به میزان یک هزار و ۵۳ هکتار استفاده خواهد شد.
این سد امکان تامین آب شرب شهرهای اشنویه، نالوس، نقده و محمدیار به میزان ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب را خواهد داشت و آب مورد نیاز اراضی کشاورزی منطقه به میزان یک هزار و ۱۰۰ هکتار را نیز تامین می‌کند.
با بهره‌برداری کامل از سد، میزان برداشت از رودخانه «گدار» کاهش یافته و امکان تامین و انتقال ۲۳۷ میلیون متر مکعب آب از طریق این رودخانه به دریاچه ارومیه نیز فراهم می‌شود.
سد اشنویه که در ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ علی رغم اینکه عملیات اجرایی آن بطور کامل به اتمام نرسیده بود، افتتاح شد.
اشنویه در جنوب آذربایجان غربی قرار داشته و با ارومیه، مرکز استان حدود ۷۰ کیلومتر فاصله دارد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۴:۲۹ ب.ظ

دیدگاه


6 − = دو