تدبیری برای خانه‌دار شدن۳۲ هزار خانوار در آذربایجان غربی

تدبیری برای خانه‌دار شدن۳۲ هزار خانوار در آذربایجان غربی

گروه گزارش: طرح اقدام ملی مسکن یکی دیگر از پروژه‌های مهم دولت تدبیر و امید در راستای توجه به عدالت اجتماعی و توسعه رفاه در جامعه بوده که در راستای خانه‌دار کردن آحاد مختلف مردم، تقاضای حدود ۳۲ هزار نفر را در آذربایجان ‌غربی تایید کرده است تا مراحل اجرایی این طرح مهم در این استان آغاز شود.
موضوع مسکن و سرپناه برای خانواده از مهمترین نیازهای نخست جامعه بشری بوده و این مسئله با گذشت زمان توجه بیشتری را به خود جلب کرده است.
دولت‌های قبل با اجرای طرح‌های مختلف برای ساخت مسکن و حتی اجرای طرح مسکن مهر خواستند تا روند توسعه رفاه اجتماعی را در جامعه گسترش دهند که بعضی اوقات این طرح‌ها همانند طرح مسکن مهر آن طور که باید اجرایی می‌شد، پیش نرفت.
دولت تدبیر و امید با توجه به نیاز جامعه و روند رو به رشد جمعیت، طرح اقدام ملی مسکن را مطرح و وارد مرحله اجرا کرد؛ طرح اقدام ملی مسکن در ادامه طرح‌های مسکن مهر اجرایی شده است تا روند ناتمام مسکن مهر به مرحله اجرایی وارد شود.
در طرح اقدام ملی مسکن، زمین مورد نیاز ساخت مساکن از طرف دولت تامین و در آن مشکلات طرح مسکن مهر در حال رفع شدن است.برای اجرای این طرح متقاضیان باید از شرایط متاهل بودن، سابقه سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن را داشته و از امکانات و از تسهیلات دولتی برای خرید مسکن تاکنون استفاده نکردند و شرایط طرح مسکن ملی برای دریافت تسهیلات اعم از اعتبارسنجی و غیره را نیز داشته باشند.در مجموع برای آذربایجان‌غربی حدود ۲۱ هزار واحد برای طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده بود که باتوجه به استقبال مردمی و حمایت دولت تدبیر و امید از توسعه رفاه اجتماعی از حدود ۴۲ هزار ثبت‌نامی در آذربایجان‌غربی، حدود ۳۲ هزار متقاضی تاییدیه ثبت‌نام دریافت کردند که باید باقی مراحل را طی کنند.سرعت بخشی به این طرح‌ها به خود مردم نیز وابسته است و اگر این عملیات تسریع یابد، می‌توان زودتر به نتیجه رسید.
اقدام ۲۷۰۰ متقاضی مسکن ملی در آذربایجان‌غربی نسب به واریز وجه
مدیرکل راه ‌و شهرسازی آذربایجان‌غربی در رابطه با روند اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در این استان اظهار داشت: از سه هزار و ۳۳۸ نفر از متقاضیان مسکن ملی که در بانک عامل افتتاح حساب کرده‌اند، ۲ هزار و ۷۰۳ نفر نسبت به واریز وجه اقدام کرده و ثبت‌نام آنها قطعی شده است.سیدمحسن حمزه‌لو با بیان اینکه این تعداد در مجموع ‌هزار و ۶۰ میلیارد و ۶۷۷ میلیون ریال وجه مورد نیاز را واریز کرده‌اند اظهار داشت: تمام متقاضیان در مرحله نخست ثبت‌نام باید ۴۰۰ میلیون ریال واریز کنند تا مراحل ساخت و ساز مسکن ملی در استان آغاز شود.
وی اضافه کرد: از ۳۱ هزار و ۹۲۸ متقاضی تاییدشده ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن، تاکنون ۶ هزار و ۳۲۸ متقاضی نسبت به بارگذاری مدارک و احراز شرایط ثبت‌نام اقدام کرده و این فرآیند را تکمیل کرده‌اند.مدیرکل راه ‌و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۴۱ هزار و ۱۷۴ متقاضی مسکن ملی در این استان وجود داشت که افراد تایید شده بعد از دریافت پیامک از سامانه اقدام ملی مسکن با مراجعه به بخش »پیگیری« در سایت https://tem.mrud.ir نسبت به ارائه و تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام کردند.
تامین اراضی بیش از ۱۳ هزار مسکن ملی در آذربایجان‌غربی
معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در زمان حاضر اراضی مورد نیاز برای احداث مسکن ملی در آذربایجان‌غربی برای ۱۳ هزار و ۴۲۳ واحد مسکن تامین شده است.جلال تقی دخت اظهار داشت: این اراضی در شهرستان‌های ارومیه، خوی، سیه چشمه، ماکو، شوط، پلدشت، بازرگان، محمدیار، نقده، اشنویه، شاهین دژ، مهاباد، تکاب و سردشت تامین شده است.
وی ادامه داد: در خصوص شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز طی تفاهم صورت گرفته با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، هشت قطعه در ۶ شهر سیه چشمه، اشنویه، محمدیار، نقده، شاهین دژ، تکاب انتخاب شده است.وی تاکید کرد: ظرفیت اراضی انتخاب شده نیز یک‌هزار و ۱۳۶ واحد مسکونی است که جهت بررسی و عقد قرارداد معرفی و تمام اراضی تحویل بنیادمسکن شده است.به گفته وی، اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تاکنون برای پنج هزار و ۴۲۰ واحد مسکونی در سطح استان به صورت گروهی انعقاد قرارداد کرده است.
ضروری بودن تامین زمین برای طرح اقدام ملی مسکن
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: باید بهترین گزینه‌ها برای تامین زمین طرح اقدام ملی مسکن انتخاب شود تا مشکلات خدمات پس از اجرا کاهش یابد.
آیدین رحمانی رضائیه افزود: طرح ملی مسکن یکی از طرح‌های اصلی و مهم دولت به شمار می‌رود و ضرورت دارد اقدامات لازم در این زمینه به سرعت پیگیری شود.معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با قدردانی از اقداماتی که در خصوص ثبت نام از متقاضیان برای این طرح در استان صورت گرفته است، گفت: باید در انتخاب زمین و خدماتی که قرار است ارائه شود دقت و همه موارد مدنظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: طرح اقدام ملی مسکن با مشارکت دولت، بخش خصوصی و مردم اجرا می‌شود و در این بین وظیفه‌ اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان تأمین اراضی موردنیاز و تسهیل در فرآیند صدور مجوزهاست.به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایرنا، استفاده نکردن از تسهیلات مسکن در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، متاهل بودن، سکونت بیش از پنج ساله در محل مورد تقاضا از جمله مهمترین ملزومات ثبت‌نام در این طرح به شمار می‌رود.طرح “اقدام ملی تولید وعرضه مسکن” به منظور احداث ??۴۰۰? هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شد که از این تعداد سهم آذربایجان‌غربی نزدیک به ۲۱ هزار واحد است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۹:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


× نُه = 45