یکهزار میلیارد ریال وام مددجویی در آذربایجان غربی پرداخت شد

یکهزار میلیارد ریال وام مددجویی در آذربایجان غربی پرداخت شد

آرازآذربایجان- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: سال گذشته یکهزار و ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.
عزیز سهندی افزود: این تسهیلات برای چهار هزار و ۷۰۰ مددجوی تحت پوشش این نهاد پرداخت شده که با آن یکهزار و ۸۵۳ نفر در مناطق شهری استان با پرداخت ۳۱۷ میلیارد ریال تسهیلات صاحب شغل شدند.
وی ادامه داد: ۲ هزار و ۸۴۹ نفر از مددجویان استان نیز در روستاها با اعتبار ۷۳۸ میلیارد ریال از تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد استان بهره مند شدند.
سهندی بیان کرد: در سال گذشته سقف تسهیلات ارائه شده از ۲۰۰ میلیون ریال به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت که میزان تسهیلات ارائه شده در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال قبل از آن ۱۷ درصد افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته، پس از اشتغالزایی برای افراد تحت حمایت، یکهزار و ۴۲۳ خانوار مددجو به خودکفایی رسیده و از گردونه حمایتی کمیته امداد آذربایجان‌غربی خارج شدند.
وی ادامه داد: در بین تمام شهرستان‌های آذربایجان غربی ارومیه با یکهزار و ۱۱ نفر و پرداخت ۲۲۶ میلیارد ریال تسهیلات در راستای اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان پیشرو است و بعد از ارومیه،مهاباد با اشتغال‌زایی برای ۳۹۸ نفر و پرداخت ۱۰۴ میلیارد ریال تسهیلات در رتبه دوم قرار دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)آذربایجان غربی افزود: بیشترین مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد استان با اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۴۵۲ نفر مربوط به بخش دامداری است.
وی بیان کرد: امسال نیز این نهاد حمایتی ایجاد اشتغال‌ برای هشت هزار نفر را با پرداخت ۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال در برنامه دارد.
وی اجرای طرح راهبران شغلی و راه اندازی طرح نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی با همکاری منطقه آزاد ماکو و موسسه عترت بوتراب را از دیگر برنامه‌های حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان‌غربی در سال جاری عنوان کرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: تسهیلات اشتغال تنها برای مددجویان تحت حمایت پرداخت نمی شود و هر فردی که توسط حوزه مددکاری، مستحق دریافت وام شناخته شود، می‌تواند از تسهیلات خودکفایی این نهاد استفاده کند.
وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با الهام از تعالیم شرع مقدس همواره سعی بر این دارد که اصولی‌ ترین و شایسته ‎ترین خدمات را به مددجویان مورد حمایت ‌عرضه کند و بر همین اساس طرح‌ها و فعالیت‌های خودکفایی را در راس برنامه‎های خود قرار داده‌ است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: طرح های خود اشتغالی، گام مهمی در تامین معیشت خانواده های نیازمند و استقلال اقتصادی مددجویان بوده و نخستین و اساسی‎ترین گام در این رابطه ایجاد روحیه خوداتکایی و اعتماد به خود و روحیه علاقه به کار و عدم اتکا به دیگران است.
سهندی افزود: کمیته امداد به دنبال ایجاد مشاغل پایدار با درآمد مناسب برای مددجویان است و توانمندسازی، مدل‌سازی و پشتیبانی سه مؤلفه راهبردی برای مدیریت جریان ایجاد فرصت‌های شغلی در این نهاد است.
وی ادامه داد: کمیته امداد استان قبل، حین و بعد از دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی بر کار مددجویان نظارت می کند و این یکی از دلایل پایداری طرح‌های اشتغال مددجویان تحت پوشش این نهاد است.
وی اضافه کرد: سالانه باید حداقل برای ۱۰ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان غربی، اشتغال پایدار ایجاد شود تا آنان به سمت یک زندگی مستقل و به دور از حمایت های کمیته امداد سوق داده شوند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی بیان کرد: همه تلاش این نهاد حمایتی ارتقای سطح رفاه خانواده های تحت حمایت و کمک به رفع مشکلات آنهاست و از هر فرصتی برای رسیدن به این هدف استفاده می کنیم.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


+ شش = 14