استاندار:

معلمان رکن مهم بهبود شاخص‌های آموزشی در آذربایجان‌غربی بوده‌اند

معلمان رکن مهم بهبود شاخص‌های آموزشی در آذربایجان‌غربی بوده‌اند

آرازآذربایجان،استاندار آذربایجان غربی در پیامی با تبریک روز معلم، این قشر فرهیخته را رکن مهم بهبود شاخص های آموزشی تربیتی در استان عنوان کرد.
محمدصادق معتمدیان در پیامی که روز چهارشنبه صادر کرده، با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم آورده است: شهید مطهری معلم بزرگ مدرسۀ انقلاب اسلامی بود، امیدوارم در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، پیشقراولان عرصه علم و دانایی بیش‌ازپیش بستر رشد اندیشه، تلاش و جهاد را برای نوجویان و نسل های این سرزمین پرافتخار فراهم کنند.
در ادامه این پیام آمده است: بهبود شاخص های آموزشی تربیتی در این استان به طور قطع با همراهی معلمان فرهیخته و اندیشمند میسر می شود و اینجانب توفیق همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت به ویژه معلمان و فرهنگیان شایسته آذربایجان غربی در این مسیر دشوار و امیدبخش را، از خداوند بزرگ مسألت ‌دارم.
استاندار آذربایجان غربی اضافه کرده است: پیکره هر جامعه در صورتی پویا و ماندگار است که روح فرهنگ در آن جریانی خلاّق داشته باشد و جای بسی افتخار و سرافرازی است که ایرانیان از سپیده‌دم تاریخ تمدن، با خردورزی، اخلاق و ادب پرچمدار فرهنگ و گسترش آن در پهنه گیتی بوده‌اند؛ آثار شخصیت‌های علمی و فکری این سرزمین که پس از گذشت قرنها، هنوز مورد توجه مراکز علمی و دانشگاهی جهان قرار دارد، نشانگر جایگاه بلند تعلیم و تعلّم در ایران اسلامی است؛ دوازدهم اردیبهشت‌ماه نیز به عنوان روز تجلیل از مقام والای معلمی است.
معتمدیان با تاکید بر نقش اهتمام خستگی‌ناپذیر آموزگاران در موفقیت نسل‌های کنونی و آینده، اظهار کرده است: با ایثار و فداکاری در جهت حفظ، تقویت و انتقال علوم؛ زمینه آموزش و پرورش نونهالان، نوجوانان و جوانان این مرز و بوم را فراهم می‌آورند.
امروز ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری است که روز معلم نامگذاری شده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۷ ب.ظ

دیدگاه


دو + = 3