۷۰۰ طلبه علوم دینی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

۷۰۰ طلبه علوم دینی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

آراز آذربایجان – همزمان با سراسر کشور ۷۰۰ طلبه علوم دینی آذربایجان غربی تحصیل در حوزه های علمیه را آغاز کردند که از این تعداد ۷۰ طلبه جدید الورود هستند.
حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در آئین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان اظهارکرد: علم و تهذیب و روحیه انقلابی گری از ویژگی‌های مهم طلاب علوم دینی در حوزه‌های علمیه است.
وی ادامه داد: محاسبه نفس یکی از ضروریات زندگی است چرا که با توجه به فرمایش پیامبر گرامی اسلام زرنگ ترین افراد افراد محاسبه گر نفس خویش هستند، شما به عنوان طلاب حوزه علمیه تلاش کنید ارتباط وثیق با خداوند را در ایام طلبگی حفظ کرده و محاسبه اعمال خود را جزو موارد اصلی زندگی خود قرار دهید.
حجت الاسلام قریشی طلبگی را از آموزه‌های حسینی و ادامه دهنده راه سید و سالار شهیدان عنوان کرد و گفت: حضور در مسیر انبیای الهی و تلاش برای ترویج معارف اسلامی و دینی یکی از مهمترین نعمت‌های الهی است که باید قدردان این لطف الهی باشیم و در پیمودن این مسیر و انجام وظایف خود تلاش کنیم.
حجت الاسلام صفدر محمدی مدیرکل حوزه‌های علمیه استان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه علم بدون تهذیب نفس نافع نیست گفت: کار حوزه‌های علمیه کار انبیا و اولیای الهی است، چرا که رسالت تبلیغ دین را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: به منظور بهره مندی هرچه بیشتر طلاب در سال جدید تحصیلی پیرو مصوبات و بخشنامه‌های ارسالی از سوی مرکز، جلساتی را با مدیران استان داشته‌ایم و برنامه را تبیین و بررسی کرده‌ایم. چیزی که مسلم است تأکید بر حضور طلاب بویژه پایه اول و دوم حوزه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و سایر پایه‌ها نیز بر اساس اقتضائات اگر امکان حضور باشد به صورت حضوری ولی در غیر این صورت تلفیقی و یا مجازی محض پیگیری خواهیم کرد.
حجت الاسلام محمدی افزود: با برنامه ریزی ها صورت گرفته آمادگی هر گونه اقدام را داریم حتی فضایی را به منظور حضور اساتید و ضبط دروس آنان در نظر گرفته‌ایم که اگر قرار بر آموزش غیر حضوری باشد این شرایط از هم اکنون فراهم است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۳:۵۰ ب.ظ

دیدگاه


1 + = شش