نماینده ولی فقیه: آذربایجان‌غربی نیازمند تدوین نقشه مهندسی فرهنگی است

نماینده ولی فقیه: آذربایجان‌غربی نیازمند تدوین نقشه مهندسی فرهنگی است

ارومیه- آراز آذربایجان- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: این استان نیازمند تدوین نقشه مهندسی فرهنگی است و باید نهادهای مسوول در این خصوص با همه توان وارد شوند.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز چهارشنبه در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی افزود: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی نیز این امر را باید با حساسیت ویژه ای مورد توجه قرار دهد.
وی اضافه کرد: دستگاه های اجرای هر کدام با سلیقه خود کار می‌کنند و اگر در این زمینه همدل و هدفمند کار نکنیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: پیوست فرهنگی در پروژه ها بارها در این جلسات مطرح و بحث شده ولی تاکنون اجرایی نشده و زمین مانده است که حل این مساله باید در دستگاههای اجرایی مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار داشت: یکی از مسائل مهم و تاثیر گذار در این رابطه رسانه ها هستند که باید در شورای فرهنگ عمومی بحث شود تا رسانه ها بتوانند از تولیدات فرهنگی حمایت و اطلاع رسانی کنند.
وی گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم الاجراست و باید دستگاه های اجرایی آنها را به طور کامل اجرا کنند.
وی با اشاره به اینکه بحث بسیار مهم و ارزشمند و موثر امروز، برگزاری نماز جمعه و نمازجماعت در مساجد است، افزود: در خطبه های نماز مسائل دینی، فرهنگی، اخلاقی و سیاسی مطرح می شود که جامعه نیاز به آن دارد.
وی بیان کرد: باید در شورای فرهنگ عمومی تغییراتی داشته باشیم تا بتوانیم همگام با رویکرد دولت سیزدهم فعالیت کنیم.
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: باید نتیجه جلسات شورای فرهنگ عمومی در حوزه های مختلف و بطن جامعه دیده شود یا جرائم کاهش یابد که آن موقع می گوییم که موفق شده ایم.
ناصر عتباتی افزود: در مصوبات شورا همسو با سیاست های دولت سیزدهم در شورای فرهنگ عمومی بازنگری جدی صورت گیرد.
وی اضافه کرد: پروژه ها و مصوبات باید در این شورا مشخص و به دستگاه‌ها مرتبط اعلام شود که آنها نیز موظف هستند آن را اجرایی و در پایان سال گزارش دهند.
وی تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی باید سیاستگذاری و مطالبه گری کند و دستگاه ها نیز بهانه ای برای مشکل اعتباری نداشته باشند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲:۳۵ ب.ظ

دیدگاه


8 − شش =