معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون استان:

ذخایر خونی در آذربایجان غربی کاهش یافت

ذخایر خونی در آذربایجان غربی کاهش یافت

آذربایجان غربی معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون آذربایجان غربی از کاهش ذخایر خونی در استان خبرداد.

بهزاد عمادی در گفت وگو افزود: در حال حاضر با توجه به کاهش اهدای خون به ویژه از شهریور ماه سال جاری و افزایش مصرف، ذخایر خونی کاهش یافته اما فعلا وضعیت بحرانی نیست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ذخایر خونی استان ۱۰۸۱واحد خون است که آمارها نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک ۲۰درصد کاهشی است.

عمادی با اشاره به اینکه ما در استان به اهدا کنندگان خون مستمر نیاز داریم تا شاهد چنین کاهش های نباشیم، خاطر نشان کرد: مقایسه آمار ۵سال گذشته با آمار امسال شاهد کاهش ۱۰هزار واحدی اهدای خون هستیم که نیاز است هم استانی ها با اهدای مستمر خون به کمک بیماران بیایند.

معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون آذربایجان غربی اظهار کرد: در ۶ماهه سال جاری ۳۰هزار نفر اهدا کننده خون در مراکز خون استان خون اهدا کرده اند که ۵۰۰۰ نفر کمتر از برنامه ریزی سازمان است.

عمادی با اشاره به اینکه در محرم سال گذشته ۸۱۴۹ نفر به مراکز انتقال خون مراجعه و ۷۰۷۲نفر توانستند خون اهدا کنند، یاد آور شد: در محرم امسال ۷۳۷۵نفر به مراکز مراجعه و ۶۱۹۶نفر مراجعه کننده توانستند خون اهدا کنند که نشان از کاهش مراجعه کننده اهدا خون در استان است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در تمامی پایگاه های انتقال خون آذربایجان غربی با رعایت پروتکل های بهداشتی دریافت خون انجام می شود بنابراین باتوجه به کاهش ذخایر خونی برای جلوگیری از بروز بحران از هم استانی ها تقاضا داریم با اهدای مستمر خون به کمک بیماران نیازمند خون بشتابند.
انتهای پیام

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


− 2 = یک