آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل در آذربایجان‌غربی افزایش داشته است

آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل در آذربایجان‌غربی افزایش داشته است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل با توجه شرایط کرونایی در این استان افزایش یافته و بنابراین باید این دانش‌آموزان بعد از شناسایی پیگیری و اقدام لازم برای تداوم آموزش آنها صورت گیرد. حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر ، در خصوص علل ترک تحصیل و بازماندگان از تحصیل اظهار داشت: در حال حاضر هزینه‌های تحصیلی که بر خانواده‌ها تحمیل می‌شود در بسیاری از موارد موجب ترک تحصیل دانش آموزان شده است.
وی افزود: همچنین مسائل فرهنگی، اقتصادی، فقر، باور غلط والدین برای ازدواج زودهنگام دختران و دور بودن مدرسه از خانه از دلایل دیگری است که راه تحصیل را به روی برخی دختران و حتی پسران بسته است و متأسفانه آذربایجان‌غربی نیز از این امر مستثنی نیست.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول هشت سال گذشته آمار ترک تحصیلی دانش‌آموزان در استان رو به افزایش بوده است، گفت: طی این توازن در رشد آموزش در استان انجام نگرفته و توجه دولت به تربیت علم و آموزش تا حدودی کم‌رنگ شده است.
وی تصریح کرد: متأسفانه بودجه آموزش و پرورش از سوی وزارت به صورت عادلانه توزیع نشده است و دولت و مجلس باید نسبت به رفع این تبعیض‌ها توجه و اقدام کنند.
ذاکر افزود: در این خصوص از وزیر آموزش و پرورش سوالاتی پرسیده شده که امید است این مشکل ترک تحصیل دانش‌آموزان که ناشی از فرهنگ و فقر اقتصادی است در استان حل شود.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت و نمایندگان توجه به آموزش است، گفت: نیاز استان به فضاهای آموزشی بیش از امکانات موجود است و تأمین این نیازمندی‌ها از بخش‌های مختلف دولتی و خیران باید تأمین شود.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از تسنیم، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل با توجه شرایط کرونایی در این استان افزایش یافته و بنابراین باید این دانش‌آموزان بعد از شناسایی پیگیری و اقدام لازم برای تداوم آموزش آنها صورت گیرد.
Arazazarbaijan.ejtemai@gmail.com

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱:۳۴ ب.ظ

دیدگاه


هشت + = 11