نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي:

وصل شدن به آب های آزاد از راهکارهای نجات دریاچه ارومیه است

وصل شدن به آب های آزاد  از راهکارهای نجات دریاچه ارومیه است

گروه خبر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: وصل شدن به آب های آزاد و خلیج فارس از راهکارهای نجات دریاچه ارومیه است.
به گزارش آراز آذربایجان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در نشست خبری با اشاره به نامه تعدادی از نمایندگان مجلس به رییس جمهور و مقام معظم رهبری در خصوص دریاچه ارومیه، اظهار کرد: در این نامه به ۲۷طرح احیای دریاچه و لزوم تکمیل آن‌ها اشاره شده و ایده جدیدی برای انتقال آب از حوضه‌های دیگر آبی ارائه کردیم، دلیل مطرح کردن طرح انتقال آب خلیج فارس به دریاچه این بود که ابر پروژه‌های انتقال در کشور ما در چند سال گذشته شروع شده است.
وی افزود: این ابرپروژه ها که گاه حتی طول آن‌ها به هزار و ۴۰۰ کیلومتر می‌رسد، در حالی که انتقال آب از خلیج فارس تا پیکره دریاچه ارومیه فقط ۸۰۰ کیلومتر مسافت دارد. درست است که هزینه سنگینی دارد ولی اگر دریاچه ارومیه به آب‌های آزاد وصل شود، نجات خواهد یافت.میرتاج الدینی گفت: ایده انتقال آب از دریاچه وان را نیز مطرح کردیم که مسافت این پروژه ۱۵۰ کیلومتر است و یک اقدام برد-برد است زیرا شرکت‌های ترکیه ای حاضر هستند تا یک میلیارد دلار پول برای این پروژه بدهند و در قبال آن، نیروگاه‌ آبی هزار مگاواتی در خاک ترکیه احداث شود.وی با اشاره به تحصیلات خود در مقطع دکترای مدیریت استراتژیک، اظهار کرد: با توجه به تحصیلاتم، پیش از تشکیل رسمی مجلس یازدهم، نگاه راهبردی را مبنای خود قرار داده و پیشنهاد راه اندازی فراکسیون راهبردی را دادم که مورد استقبال نیز قرار گرفت. پس از تاسیس این فراکسیون تعداد ۱۵۰ یا بیشتر از نمایندگان، عضو آن شدند و با تشکیل مجلس نیز این فراکسیون رسمیت یافته و تا به امروز یکی از فعال ترین فراکسیون‌ها به عنوان مکمل کمیسیون‌های تخصصی بوده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


نُه + 7 =