مدير عامل شرکت آب منطقه‌اي استان مطرح کرد

وجود ۵۹ هزار حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان غربی

وجود ۵۹ هزار حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان غربی

گروه خبر:مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت:تا پایان سال ۹۵ تمامی چاه_های برقی ارومیه مجهز به کنتور هوشمند می_شوند.
کیومرث دانشجو اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۱۰هزار و ۵۹۳ حلقه چاه برقی در استان وجود دارد که ۱۳۱ حلقه در سال ۹۴ برق رسانی شده اند و ازمحل اعتبارات ستاد دریاچه ارومیه قرارداد تهیه و نصب ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه های مجاز منعقد گردید که تا پایان سال ۹۵ تمامی کنتورهای مذکور برروی تمامی چاه های برقی ارومیه نصب شود.
وی افزود: همچنین در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری با تامین اعتبارات لازم در سال ۹۵ اقدام به نصب ۵۱۸ دستگاه کنتور حجمی هوشمند برروی چاه های مجاز شهرستان های خوی و مهاباد و نصب بیش از ۵ هزار دستگاه کنتور فهام است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: از سال ۸۹ تا ۹۴در استان تعداد ۳ هزار و ۵۲۵ کنتور هوشمند همزمان با صدور پروانه بهینه برروی چاه های مجاز نصب شده است که در مجموع تا پایان سال ۹۵ تعداد ۵ هزار ۹۳۳ کنتور هوشمند برروی چاه های مجاز استان نصب خواهد شد.
دانشجو با بیان اینکه تعداد چاه‌های غیر مجاز در استان ۵۹ هزار و ۳۶۵ حلقه است، گفت: در سال گذشته ۵۰۵ حلقه چاه غیر مجاز در آذربایجان غربی پر و مسلوب المنفعه شده است که از این تعداد ۴۱۱ حلقه مربوط به آبریز دریاچه ارومیه است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان_غربی گفت: بیشترین تعداد چاه غیر مجاز به تعداد ۲۴ هزار و ۶۴ حلقه در شهرستان ارومیه (محدوده مطالعاتی ارومیه ) است.وی در خصوص اقدامات مقابله ای با حفر چاه‌های غیر مجاز گفت: مطابق سیاست‌های کلی وزارت نیرو و تصمیمات متخذه در سطح مدیران ارشد اجرایی آب و پانزدهمین جلسه شورای عالی آب اقدامات جدی در خصوص جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز جدید و به تبع آن افت سطح آبهای زیرزمینی صورت گرفته است که از مهم‌ترین این اقدامات اجرای سراسری طرح احیای تعادل بخشی و برنامه هایی که در این راستا برای شرکت های آب منطقه ای ابلاغ شده است.دانشجو افزود: از جمله برنامه‌های ابلاغی بکارگیری اکیپ های گشت و بازرسی از منابع آب، برنامه انسداد پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه های غیر مجاز،برنامه نصب کنتور هوشمند آب و برق حجمی برروی چاه های مجاز ،صدور پروانه بهینه مصرف آب و کنترل منصوبات چاه_های مذکور است.
وی به میزان اضافه برداشت از چاه های مجاز اشاره کرد و افزود: حجم کل اضافه برداشت از چاه های مجاز آذربایجان غربی۱۰۱٫۹۸ میلیون مترمکعب است که بیشترین حجم اضافه برداشت مربوط به شهرستان ارومیه با حجم۴۳٫۹۶ میلیون متر مکعب است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایسنا ، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: از محل اعتبارات طرح تعادل بخشی و تغذیه مصنوعی و اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه از ابتدای سال ۹۴ تعداد ۸۰ اکیپ گشت و بازرسی از منابع آب استان و با اولویت حوضه دریاچه ارومیه بکارگرفته شده است که از این تعداد ۷۰ اکیپ بدلیل حساسیت موضوع خشک شدن دریاچه ارومیه و بحران آب در حوزه آبریز دریاچه ارومیه بکارگیری شده اند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۰۵ ق.ظ

دیدگاه


× چهار = 24