نماينده مردم اروميه در مجلس:

دولت برای حفظ شان و شرافت کارگران سریعا دستمزدها را تعیین کند

دولت برای حفظ شان و شرافت کارگران سریعا دستمزدها را تعیین کند

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان این تذکر به دولت که کارگران انسان هستند و شرافت و زندگی دارند گفت :مجلس به دولت تذکر دهد تا هر چه سریعتر این شورا تشکیل شده و دستمزد کارگران را تعیین کند.
به گزارش آرازآذربایجان ، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در صحن علنی مجلس در بیان اخطاری به استناد اصل ۸۵ قانون اساسی خطاب به علی لاریجانی که ریاست مجلس را بر عهده داشت گفت: شما تهدید کردید اگر بررسی بودجه طول بکشد باید بمانیم، بگذارید بمانیم ما که بچه نیستیم که قهر کنیم، از عموم کارگران و کشاورزان می‌گیرند و به ما حقوق می‌دهند که از حقوقشان صیانت کنیم نه این که به دنبال مرخصی‌های عید و سیاحت باشیم.
وی افزود: اسفند در حال اتمام است، هنوز میزان حقوق کارگران تعیین نشده است، حداقل بندی می‌آوردید که این را مشخص می‌کرد.
همچنین نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات به معنای واقعی کلمه خودزنی است و با قانون اساسی مغایرت دارد.
نادر قاضی پور با اشاره به تصویب اصلاح قانون انتخابات در مجلس، اظهار داشت: آن چه که اخیرا در مجلس به نام اصلاح قانون انتخابات تصویب شده، دارای اشکالات متعدد است و با قانون اساسی نیز مغایرت دارد.
وی، افزود: طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس با لایحه جامع انتخابات که دولت آن را تدوین کرده نیز مغایرت دارد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تصمیمات مهمی مانند اصلاح قانون انتخابات باید به طور جدی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در قالب لایجه به مجلس ارائه شود، نه این که یک شبه طرح گشته و ظرف چند ساعت در خصوص آن تصمیم گیری شود.
وی، ابراز داشت: برخی افراد به دنبال محدود کردن نقش مردم در اداره کشور هستند که طرح استانی شدن انتخابات یکی از جلوه های بارز آن است.
قاضی پور، در ادامه گفت: فردی که تنها ۱۵ درصد از مردم شهرش به او رای داده اند چگونه می تواند نماینده واقعی آنان باشد؟وی، خاطرنشان کرد: این طرح تضمین کننده منافع برخی باندهای قدرت و ثروت است و تسلط آنان بر مردم است و من آن را زمینه ساز کودتای برخی سیاست بازان علیه مردم می دانم.
نادر قاضی پور همچنین در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری به رویه بررسی نظر شورای نگهبان برای لایحه بودجه ۹۸ گفت: سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی با استناد به کدام قانون با یک یادداشت رئیس کمیسیون تلفیق بودجه رقم ۳۰ میلیارد ریال را به ۵۰ میلیارد ریال در بودجه سال ۹۸ تغییر می‌دهد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگی قائل به شخص است و اختیاراتمان را به شخص دیگری نداده‌ایم، در نسخه چاپی گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ عدد ۳۰ میلیارد ریال وجود دارد، حتی اعضای کمیسیون هم می‌گویند برای تغییر این رقم رأی‌گیری صورت نگرفته است.
وی گفت: آقای رئیس ما را تهدید می‌کند که زمان زیادی برای بررسی لایحه بودجه باید بگذاریم، ما که بچه نیستیم که قهر کنیم، اگر لازم باشد تا عید می‌مانیم تا قانون بودجه آشکار تصویب شود.
دکتر علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: ایراد شورای نگهبان به رقم ۲۰ میلیارد ریال به این جهت بود که تبعیض‌آمیز می‌شد، تبصره (۱۶) برای بخشودگی سود مرکب کسانی است که شما هم آقای قاضی‌پور به دنبال آن بودید.
وی ادامه داد: بر اساس توضیحات کمیسیون موضوع این تبصره را در کارگروهی که آقای بحرینی مسئول آن بوده پیگیری کرده و با این تغییر ایراد شورای نگهبان نیز حل شده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


3 + = هشت