مدیرکل آموزش و پرورش استان:

آذربایجان‌غربی در شناسایی بازماندگان از تحصیل موفق عمل کرده است

آذربایجان‌غربی در شناسایی بازماندگان از تحصیل موفق عمل کرده است

آرازآذربایجان،مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، شناسایی بازماندگان و تارکین تحصیل را امری بسیار مهم و تاثیرگذار در جذب دانست و گفت: آموزش و پرورش استان تاکنون در شناسایی تارکین و بازماندگان از تحصیل موفق عمل کرده است.
علی مطهری رمز موفقیت استان در شناسایی تارکین و بازماندگان از تحصیل را ابلاغ مصوبه شورای آموزش و پرورش استان به دستگاههای ذیربط جهت همکاری در این امر مهم دانست و گفت: موضوع بازماندگان و تارکین تحصیل مورد توجه وزارت آموزش و پرورش و استان است و به عنوان یک مشکل اساسی، در دستور کار شورای آموزش و پرورش استان قرار دارد که در این راستا تکالیفی برای دستگاههای اجرایی تعیین شده است.
وی تاکید کرد: براساس تکالیف معین شده تمامی دستگاههای ذیربط اعم از فرمانداران، دهیاران، بخشداران، ائمه جماعات در امر شناسایی و جذب تارکین و بازماندگان از تحصیل، مکلف به همکاری هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: اگر چه موضوع شناسایی، جذب و نگهداشت بازماندگان و تارکین تحصیل ۳ موضوع مهم و قابل تامل در حوزه آموزش و پرورش است اما موضوع نگهداشت جذب شده ها بسیار مهم تر است.
وی با بیان اینکه به لحاظ اهمیت موضوع، تاکنون اقدامات خوبی در راستای شناسایی، جذب و نگهداشت، تارکین و بازماندگان از تحصیل در استان انجام شده است، افزود: متاسفانه میزان بازماندگان و تارکین از تحصیل قابل تامل است که می طلبد بیش از این به این مسئله توجه شود.
مطهری تاکید کرد: تلاش می کنیم میزان بازماندگان و تارکین تحصیل در استان را به حداقل و میزان جذب و نگهداشت را به حداکثر برسانیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به مشکلات حوزه شناسایی تارکین و بازماندگان از تحصیل استان گفت: گاها در بین آمار اعلامی در تعداد بازماندگان یا تارکین تحصیل شناسایی شده، افرادی هستند که سن آنها خارج از محدوده ضروری تحصیل است یا فرد مذکور مهاجرت کرده و در استان نیست، لذا قابلیت جذبی برای این افراد وجود ندارد.
وی ادامه داد: مسئولان مرتبط با این مساله در استان همه تلاش خود را برای جذب و نگهداشت بازماندگان و تارکین تحصیل معطوف کرده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


6 − = یک