طرح تحول نظام سلامت سبب ارتقای زیرساخت‌های درمانی شده است

طرح تحول نظام سلامت سبب ارتقای زیرساخت‌های درمانی شده است

آرازآذربایجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: طرح تحول نظام سلامت باعث ارتقای زیرساخت‌های درمانی شده است.
دکتر جواد آقازاده در چهارمین کنگره بین المللی انگل شناسی و یازدهمین کنگره ملی انگل شناسی و بیماری‌های انگلی ایران،که امروز چهارشنبه(۱۷ مهر) در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار شد، به طرح تحول نظام سلامت اشاره و تصریح کرد: این طرح برای استان های محروم نتایج بسیار خوبی را دربرداشته و باعث شده که زیرساخت‌های خوبی در استان شکل بگیرد و ما بتوانیم نیازهای مردم را پاسخگو باشیم.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی مهد اقوام و مذاهب مختلفی است که سال‌ها در کنار یکدیگر به صورت مسالمت آمیز زندگی کرده‌ و تاثیرات فرهنگی و آموزشی مثبتی بر همدیگر گذاشته‌اند بر قدمت دیرینه علوم پزشکی در ارومیه اشاره کرد و افزود: از زمان‌های گذشته ارومیه شهر عالم خیز و دانشمند پروری بوده و این شهر بزرگان و افراد شناخته شده‌ای را در سطح دنیا دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در ادامه سخنان خود به تاریخچه پزشکی و پرستاری در استان اشاره و عنوان کرد: اولین فردی که در سطح ایران سال ۱۸۱۲ برای تحصیل طب به خارج از کشور و دانشگاه آکسفورد رفته، «حاجی بابا افشار» و اصالتا اهل ارومیه بوده است که پس از بازگشت به ایران، اولین حکیم دربار نیز می‌شود.
وی بابیان اینکه اولین کلینک مدرن سال ۱۸۳۵ توسط دکتر آساهل گرانت در ارومیه دایر شد که هر روز عده کثیری از بیماران برای مداوا به او رجوع می‌کردند ادامه داد: در زمان دکتر کاکران ۳۷ نفر پزشک تربیت شدند که دیپلم پزشکی آنها به امضای مظفرالدین شاه نیز رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ذکر کرد: اولین دانشکده پرستاری به شکل مدرن هم در سال ۱۹۱۷ توسط فرانسوی ها در ارومیه شکل گرفته بود.
ارسال ۶۰۰ مقاله به دبیرخانه چهارمین کنگره بین المللی انگل شناسی در ارومیه
همچنین حبیب محمدزاده دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی انگل شناسی نیز در ادامه مراسم اظهار کرد: ۶۰۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است که ۴۸۰ مقاله پس از داوری اولیه، مورد پذیرش قرار گرفتند.
وی افزود: از این تعداد ۷۵ مقاله در مدت سه روز برگزاری کنگره به صورت شفاهی و تعدادی نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود.
محمدزاده پذیرش دانشجو در مقطع دکترای رشته انگل شناسی را از جمله خواسته‌های استاد رشته انگل شناسی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برشمرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تاکنون تحقیقات گسترده ای را در رشته انگل شناسی داشته و این آمادگی را دارد که مقطع دکترای این رشته نیز در این دانشگاه دایر شود.
گفتنی است چهارمین کنگره بین المللی انگل شناسی و یازدهمین کنگره ملی انگل شناسی و بیماری‌های انگلی ایران، بزرگداشت دکتر خسرو حضرتی تپه از امروز به مدت سه روز در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در حال برگزاری است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱:۱۰ ب.ظ

دیدگاه


8 + = ده