استاندار آذربايجان غربي:

ساماندهی مرز کیله سردشت ضروری است

گروه خبر:استاندار آذربایجان غربی گفت: با ساماندهی پایانه های مرزی و برای حفظ توان ترانزیتی و روانسازی تجارت مرزی آذربایجان غربی، باید جلوی هرگونه توقف در مرزهای استان گرفته شود.
به گزارش آراز آذربایجان، محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان با تاکید بر اینکه مرزها محل توقف نبوده و محل عبور است، افزود: با ساماندهی پایانه‌های مرزی و برای حفظ توان ترانزیتی و روان سازی تجارت مرزی آذربایجان غربی، باید جلوی هرگونه توقف در مرزهای استان گرفته شود.
وی با یادآوری اولویت دولت مبنی بر مدیریت واحد در مبادی استان‌های مرزی، تصریح کرد: با هماهنگی بیش از پیش دستگاه‌های متولی برای رونق در مرزها و برون سپاری پروژه‌ها به بخش خصوصی، می‌توان شاهد بهره‌وری بیشتر در مرزهای استان بود.
استاندار آذربایجان غربی تأمین امنیت پایدار در مرزها را نیز از اولویت‌های دولت سیزدهم اعلام کرد و افزود: در راستای استفاده بهینه از ظرفیت مرزها در حوزه تجاری و مسافری، هماهنگی با کشورهای همسایه جهت رونق تجارت بین الملل به صورت جدی دنبال می‌شود.
معتمدیان همچنین با اشاره به وضعیت فعالیت مرز کیله سردشت، خاطرنشان کرد: طرحی جامع برای توسعه زیرساخت‌های مرز کیله تهیه شده و پیگیر افزایش میزان تجارت بین الملل و گسترش صادرات و واردات در این مرز هستیم.
وی ساماندهی مرز کیله سردشت و استفاده از ظرفیت مرز برای بهبود معیشت مردم را ضروری دانسته و افزود: احداث پایانه مرزی کیله و توسعه راه ارتباطی سردشت – کیله به صورت جدی دنبال می‌شود و فاز یک این پروژه بلافاصله بعد از تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.
استاندار آذربایجان غربی همچنین از عزم جدی دولت برای رونق اقتصادی مرزهای منطقه خبر داد و تاکید کرد: قفل‌های رونق تجارت بین الملل در مرزهای استان با کار جهادی و دیپلماسی منطقه‌ای قابل بازگشایی است.
معتمدیان تصمیم گیری منسجم، سرعت و دقت در پیشبرد پروژه‌های توسعه در مرزهای استان را نیز ضروری دانست و افزود: تعامل و هم افزایی دستگاه‌های متولی برای گره گشایی از مشکلات آذربایجان غربی اهمیت ویژه ای دارد و در این راستا از ظرفیت‌های قانونی برای رفع موانع توسعه و تسریع در پیشرفت اقدامات استفاده می‌شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


6 × = هجده