مدير امور اراضي سازمان جهاد کشاورزي استان:

بیش از ۲ هزار مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی شناسایی شد

بیش از ۲ هزار مورد تغییر کاربری  در اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی شناسایی شد

گروه خبر:مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲ هزار و ۳۵۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در این استان به مساحت بیش از ۹۷ هکتار شناسایی شده است.
به گزارش آراز آذربایجان ،مجتبی قلنجی افزود: واحدهای گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان، ۲ هزار و ۳۳۲ مورد اخطار توقف عملیات به مساحت ۹۶ هکتار برای متخلفان در حوزه تغییر کاربری اراضی صادر کرده اند.
وی بیان کرد: اخبار و گزارش‌های دریافتی مردم از طریق سامانه ۱۳۱ نیز دریافت و بلافاصله به واحدهای گشت ابلاغ و بازخورد گیری می‌شود که طی بازه زمانی هشت ماهه در سال جاری یک‌هزار و ۵۹۱ مورد گزارش از طریق سامانه دریافت و تاکنون یک‌هزار و ۱۵۹ مورد بازدید و پیگیری شده است و این روند همچنان ادامه دارد.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: هرگونه خرد کردن اراضی کشاورزی، فنس‌کشی و دیوارکشی، ساخت اتاق و اتاقک، نصب کانکس و ریختن مصالح ساختمانی بدون دریافت مجوزهای قانونی لازم از مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های زراعی و باغی به شمار می‌رود و با آن برخورد می‌شود.
قلنجی با اشاره به ضرورت صیانت از اراضی کشاورزی گفت: زمین‌های کشاورزی محدود است و باید آنها را برای حفظ امنیت غذایی جامعه و نسل‌های آینده حفظ کنیم.
وی اظهار کرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی، سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی و سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی جهت برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه های ملی و اراضی کشاورزی هستند.
وی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشته است، ادامه داد: قلع و قمع ۹۵۳ فقره بنا و ساخت‌ و سازغیرمجاز در اراضی باغی و زراعی استان و برگزاری ۲ هزار و ۲۲ نفر روز آموزش دهیاران، شوراها و تشکل‌های بخش کشاورزی از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان به شمار می رود.
آذربایجان غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت است که در این اراضی ۶٫۲ میلیون تن انواع محصولات در طی سال تولید می شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۳ ق.ظ

دیدگاه


8 × شش =