فرماندار خوي:

آذربایجان غربی در توسعه تجارت خارجی کشور سهم بسزایی دارد

آذربایجان غربی در توسعه تجارت خارجی کشور  سهم بسزایی دارد

گروه خبر: فرماندار شهرستان خوی گفت: آذربایجان غربی با برخورداری از موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و قابلیت های ساختاری، در توسعه تجارت خارجی ایران سهم بسزایی دارد.حسین سیوانی اصل در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مرز رازی خوی که با حضور مشاور استاندار در امور مرزها و مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: مرز رازی یکی از ظرفیت های مهم استان آذربایجان غربی در زمینه توسعه تجارت خارجی ایران است.وی اظهار کرد: ظرفیتی است که با استقرار گمرک ریلی و زمینی در مرز رازی وجود دارد، آن را به یک پایانه مهم ترانزیتی و تجاری در منطقه تبدیل کرده است.
وی با اشاره به نقش بسیار مهم و ارزنده گمرک ریلی و زمینی رازی در توسعه اقتصاد کشور بیان کرد: رازی تنها مرزی است که گمرک ریلی در آن فعالیت می کند.
سیوانی اصل همچنین گفت: بیش از ۵۶۰ هزار نفر مسافر و گردشگر از مرز رازی خوی در سال ۹۴ تردد کرده اند که تردد این تعداد مسافر و گردشگر نیازمند تکمیل زیرساخت های لازم است.وی با بیان اینکه مرز رازی به رغم مزیت ها و ظرفیت ها، نواقصی دارد که باید برطرف شود افزود: یکی از مشکلات موجود در مرز رازی نبود زیرساخت های لازم است که برای رفع این مشکل باید ساختمان پایانه و زیرساخت های لازم احداث شود.
فرماندار خوی اضافه کرد: با توجه به پیگیری_های مستمر، عملیات ساخت پایانه مرزی رازی در اواخر خرداد ماه آغاز می_شود.سیوانی همچنین وجود برخی ناهماهنگی ها در بین نهادها و ارگان های مستقر در مرز رازی را که ناشی از نبود ساختار و فضای مناسب است، از دیگر مشکلات مرز رازی دانست و گفت: برای مدیریت هرچه بهتر تدوین شیوه نامه واحد که وظایف هر سازمان را مشخص و تفکیک می_کند لازم و ضروری است.فرماندار خوی با اشاره به تاکید استاندار آذربایجان غربی برای استفاده از ظرفیت مرزها در جهت رشد و توسعه استان اظهار کرد: یکی از منابع رشد و توسعه استان آذربایجان غربی ظرفیت مرزهای استان است که برای بهبود شاخص های رشد و توسعه استان رونق مرز رازی می تواند بسیار تاثیر گذاری داشته باشد.
وی با بیان اینکه با رفع این مشکلات، مرز رازی می تواند در توسعه و رونق تجارت خارجی سهم بسزایی داشته باشد، اضافه کرد: با اجرایی کردن این خواسته ها، نیاز مرزنشینان و وضعیت معیشتی آنها بهبود می یابد.عرب نجفی مشاور استاندار در امور مرزها هم در این جلسه از تاکید استاندار آذربایجان غربی برای حل مسائل و مشکلات مرز رازی خبر داد و گفت: توسعه زیر ساخت ها و فضاهای لازم در پایانه رازی لازم بوده و مسائل و مشکلات مرز رازی بنا به تاکید استاندار آذربایجان غربی باید رفع شود.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان_غربی هم در این جلسه با اشاره به سیاست های دولت برای برخورداری مرزنشینان از امکانات مناسب اظهار کرد: در قانون ساماندهی مبادلات مرزی، تسهیلاتی برای مرزنشینان پیش بینی شده است که باید مرزنشینان بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.
ربیع مصطفوی با اشاره به ظرفیت های موجود در مرزهای استان آذربایجان غربی اظهار کرد: مرز رازی خوی یکی از این ظرفیت ها به شمار می رود و باید با فراهم شدن زیرساخت های لازم از این مرز نهایت بهره را در جهت رشد استان ببریم.
مشاور استاندار در امور مرزها و مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری در سفر به شهرستان خوی از مرز رازی بازدید و با مشکلات موجود در پایانه مرزی رازی آشنا شدند. مرز رازی خوی سومین مرز رسمی کشورمان در استان آذربایجان_غربی با کشور ترکیه است.مرز رازی خوی در ۲۰۰ کیلومتری شمال ارومیه مرکز آذربایجان غربی واقع است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۲ ق.ظ

دیدگاه


سه + = 4