معاون استاندار:

توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان راهکار اصلی پیشرفت آذربایجان‌غربی است

توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان راهکار اصلی پیشرفت آذربایجان‌غربی است

آرازآذربایجان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان راهکار اصلی پیشرفت استان است، گفت: درصدد هستیم از محل تبصره ۱۸ اعتبار خوبی در اختیار این شرکت‌ها قرار دهیم.
جواد کرمی روز سه شنبه در جلسه اقتصاد دانش بنیان آذربایجان‌غربی افزود: با اعطای این اعتبار به شرکت های دانش بنیان سعی می شود از تحقیقات، تولیدات و محصولات آنها حمایت بیشتری صورت گیرد.
وی اظهارکرد: با توجه به اینکه برخی از این شرکت ها با مشکلات مالی مواجه هستند، اعطای این اعتبار به آنها در امر تولید و تحقیق بسیار کمک‌کننده است.
وی ادامه داد: سال گذشته نیز برخی از شرکت های دانش بنیان به بانک تجارت معرفی شدند و همچنین از محل تبصره ۱۶ مبلغی اعطا شد ولی چون این شرکت ها، کوچک مقیاس هستند در روند جذب اعتبار و مبلغ با مشکل مواجه شده و نتوانستند جذب کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی اضافه کرد: از سال گذشته و با تاکید مقام معظم رهبری، حمایت از شرکت های دانش بنیان در استان قوت گرفت و به دنبال آن، نهادهایی نظیر آموزش و پرورش و صنعت، معدن و تجارت موظف به ارائه یکسری برنامه شدند.
کرمی گفت: از طریق معاونت علمی ریاست جمهوری مقرر شده به پنج استان در این باره کمک شود و سعی ما براین است برنامه کاملی تهیه کنیم تا در فهرست این پنج استان برای دریافت کمک قرار بگیریم.
وی افزود: شرکت های دانش بنیان قطعا بهره وری بالایی دارند و در حوزه صادرات می توانند رقابت کنند و همچنین تولیدات خود را با مصرف مواد اولیه از دوام و کیفیت مطلوب برخوردار سازند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی‌ در خصوص نقش شرکت های دانش بنیان در توسعه استان گفت: در استان ما حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان یک ضرورت است و موجب ارتقای شاخص های استان در حوزه های مختلف و بهروری می شود و بدون توجه به آن امکان توسعه کم است.
دراین جلسه دستگاهها و اعضای حاضر به ارائه برنامه ها، نظرات و پیشنهادات خود پیرامون موضوع پرداختند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۵:۱۶ ب.ظ

دیدگاه


5 + = نُه