خرید تضمینی گندم از کشاورزان آذربایجان غربی آغاز شد

خرید تضمینی گندم از کشاورزان آذربایجان غربی آغاز شد

آراز آذربایجان، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همزمان با آغاز برداشت گندم از اراضی کشاورزی در استان خرید تضمینی نیز به قیمت هر کیلوگرم ۱۱۵ هزار ریال آغاز شد.
علی عیدی افزود: قیمت خرید تضمینی گندم با چهار درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفید و حداکثر با ۲ درصد سن زدگی برای هر کیلوگرم ۱۱۵ هزار ریال تعیین شده که با احتساب هزینه حمل و نقل ۱۲۰ هزار ریال است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از ۵۴۲ هزار تن گندم از سطح گندم زارها تولید و برداشت شود.
عیدی ادامه داد: امسال از مجموع ۳۸۱ هزار هکتار از اراضی زیر کشت این محصول، ۹۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۲۹۰ هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت شده است.
وی با بیان اینکه متولی خرید تضمینی گندم در استان، شرکت غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان غربی است، اضافه کرد: سازمان تعاونی روستایی نیز به عنوان مباشر شرکت غله را در این زمینه همراهی می‌کند.
عیدی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با نیروهای انتظامی صورت گرفته تا از خروج گندم تولیدی به سایر استان‌ها جلوگیری شود، گفت: خرید تضمینی گندم همزمان با برداشت این محصول استراتژیک آغاز شده است.
وی با بیان اینکه پرداخت بهای گندم خریداری شده توسط بانک های عامل پرداخت می شوند، تاکید کرد: بانک عامل در این زمینه بانک کشاورزی استان است که مقرر شده بهای گندم در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت شود.
سالانه ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان غربی زیر کشت انواع محصولات زراعی قرار می گیرد که ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار هکتار آن گندم است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۳:۰۲ ب.ظ

دیدگاه


− 5 = چهار