قرمز به نقشه کرونایی آذربایجان‌غربی بازگشت

قرمز به نقشه کرونایی آذربایجان‌غربی بازگشت

آرازآذربایجان، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به بازگشت رنگ قرمز به نقشه کرونایی استان گفت: طبق آخرین بررسی‌ها، وضعیت چایپاره و نقده از لحاظ کرونایی قرمز شده است.
محمدامین ولی‌زاد با درخواست از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: در حال حاضر سه شهرستان ارومیه، خوی و شاهین‌دژ نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته‌اند.
وی اضافه کرد: طبق آخرین وضعیت رنگی ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت، چالدران و سلماس در شمال آذربایجان غربی و مهاباد، بوکان، میاندوآب، اشنویه، تکاب، پیرانشهر و سردشت وضعیت زرد کرونایی دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طبق برآوردها وضع شهرستان‌های ارومیه، چایپاره، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و شاهین‌دژ نسبت به هفته گذشته بدتر شده ولی وضعیت بقیه مناطق استان تغییری نکرده است.
ولی‌زاد اظهار کرد: در یک هفته گذشته وضعیت رنگ بندی کرونایی نقده از آبی به قرمز و شاهین دژ از آبی به نارنجی تغییر یافته که نشان دهنده افزایش جهشی شیوع ویروس کرونا در این ۲ منطقه است.
دکتر ولی‌زاد با اشاره به قرمز و نارنجی شدن وضعیت کرونایی ۲۳۲ شهرستان کشور ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اهتمام ویژه به انجام واکسیناسیون توسط همه افراد جامعه در این شرایط ضروری است که امیدواریم با همکاری مردم، در استان ما به جز ۲ شهرستان نقده و چایپاره دیگر هیچ شهرستانی به سمت وضعیت قرمز حرکت نکند.
آذربایجان غربی از اواسط اسفند پارسال فروکش خیز ششم کرونا را تجربه کرده بود ولی طی چهار هفته اخیر با افزایش تعداد مبتلایان سرپایی و در ۲ هفته اخیر با افزایش بیماران بستری روبرو بوده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۰۹ ق.ظ

دیدگاه


چهار + 7 =