افزایش ۲۴ درصدی سفر‌ها در آذربایجان غربی

افزایش ۲۴ درصدی سفر‌ها در آذربایجان غربی

آرازآذربایجان،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از افزایش ۲۴ درصدی سفر‌های جاده‌ای با ناوگان حمل و نقل عمومی استان خبر داد.
ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: نزدیک به ۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه ناوگان مسافری در سطح استان فعالیت دارند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با پیوستن ناوگان جدید، شاهد افزایش ناوگان حمل و نقلی بوده ایم که به تفکیک در سطح استان ۵۵۰ اتوبوس، یک هزار و ۱۲۲ مینی بوس و یک هزار و ۴۷۲ دستگاه سواری مشغول ارائه خدمات به مسافران استان هستند.
ایرج دست نشان افزود: سهم استان آذربایجان غربی از ناوگان مسافری اتوبوس در سطح کشور، ۳.۶۶ درصد، مینی بوس ۳.۶۳ درصد و سواری ۴.۴۲ درصد است که در این میان ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش اتوبوس با عمر متوسط ۱۳.۷۵ سال نسبت به متوسط کشوری جوان‌تر است.
وی خاطر نشان کرد: در مدت زمان ۷ ماهه گذشته از سال جاری بیش از ۵۸ هزار سفر توسط ناوگان مسافری استان با تلاش بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ راننده دارای کارت هوشمند فعال انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد افزایش را حکایت دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: در این مدت ۵۶۰ هزار مسافر برون شهری جابجا شده اند که این مقدار نیز نسبت به مدت زمان مذکور ۲۶ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول می گوید: در مجموع ۱۳۳ شرکت، موسسه و شعبات مسافربری در سطح استان آذربایجان غربی فعال است که به تفکیک ۸۶ شرکت، ۱۹ موسسه و ۲۸ شعبه وظیفه ارائه خدمات به مسافرین را بر عهده دارند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


شش − 6 =