۱۰۰ ناشر کتاب در آذربایجان‌غربی فعال است

۱۰۰ ناشر کتاب در آذربایجان‌غربی فعال است

آرازآذربایجان،معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر، ۱۰۰ ناشر کتاب فعال و ۴۲۹ واحد چاپ در حوزه کتاب و محصولات فرهنگی فعال هستند.
پیروز قادری روز یکشنبه در آیین تجلیل از فعالان هشتمین دوره جشنواره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب افزود: از کل واحدهای چاپ در استان ۴۱۳ واحد شامل بیش از ۹۶ درصد خصوصی بوده و فعالیت های خوبی نیز در این حوزه دارند.
وی اضافه کرد: همچنین ۸۱۶ نویسنده در آذربایجان غربی وجود دارد که نزدیک به ۴۰۰ نفر از آنان عضو صندوق اعتباری هنر بوده و برخی از بیمه مستمری یا بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند.
وی ادامه داد: سعی ما براین است که پرداختن به حوزه کتاب و کتابخوانی تنها دریک رویداد خاص و زمان خاص خلاصه نشود بلکه ادامه داشته و دراین حوزه فعالیت های لازم صورت گیرد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: کتاب ماندگارترین بخش فرهنگی است بنابراین هراندازه دراین حوزه تلاش شود، بدون تردید نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت.
قادری به راه اندازی نمایشگاه مجازی و دائمی کتاب در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه بستری فراهم می کند تا افرادی که توان خرید کتاب را ندارند، با پرداخت کارمزد پایین کتاب مورد نظر خود را مطالعه کنند.
وی افزود: همچنین کتاب های صوتی و گویا در این قالب برای افراد مختلف ارائه می شود.
مسوول امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این آیین اظهار کرد: درصدد آسیب شناسی حوزه کتاب هستیم تا آسیب های موجود در این بخش را برطرف کنیم.
پرویز اشرافی اضافه کرد: در صورت حل قضیه تالار فرهنگی هنری ارومیه، سعی بر این است که موزه چاپ در آنجا ایجاد شده و ماشین آلات قدیمی نیز در این موزه در معرض دید عموم قرار بگیرند.
دراین مراسم با اهدای هدایایی از برگزیدگان کتاب تجلیل و قدردانی شد.
ارومیه مقام دوم شهر دوستدار کتاب را در هشتمین دوره جشنواره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب کسب کرد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


1 × شش =