نمایندگان مجلس باید دولت را مکلف به حمایت از دهک‌های پایین جامعه کنند

نمایندگان مجلس باید دولت را مکلف به حمایت  از دهک‌های پایین جامعه کنند

گروه خبر:منتخب مردم خوی در مجلس یازدهم گفت: نمایندگان مجلس باید بر عملکرد دولت نظارت داشته باشند و دولت را مکلف به حمایت از دهک‌های پایین جامعه کنند. عادل نجف‌زاده ، با تأکید بر لزوم اجرای کامل وظایف نمایندگی مجلس شورای اسلامی طبق قانون اساسی اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید بر عملکرد دولت نظارت داشته باشند و دولت را مکلف به حمایت از دهک‌های پایین جامعه کنند.
وی افزود: امروز صرف گفتن در خانه ماندن کافی نیست چراکه برای امرار معاش، عده‌ای ناچار به خروج از خانه‌ هستند و بی‌تردید می‌توان بیش از وام یک‌میلیون تومانی به مردم پرداخت شود و اگر حمایت بیشتری صورت گیرد می‌توان به مردم گفت که در خانه بمانید.
منتخب مردم خوی در مجلس یازدهم تصریح کرد: اخیراً با تمامی بدنه وزارت بهداشت و شخص وزیر صحبت کرده و طی نامه‌ای به استاندار وضعیت خوی را قرمز اعلام کرده‌ام و تمامی تلاش و هدف این است که با توجه به جمعیت خوی، امکانات بهداشتی و بیمارستانی دولتی را افزایش دهیم.
وی در پاسخ به سؤال علت اصلی آمار کرونا در خوی بیان کرد: متاسفانه در خوی دچار بحران مدیریت کرونا بوده چون بین عوامل و مؤلفه‌های مؤثر اتحاد و انسجام وجود ندارد برای مثال بنده در همان اوایل بحث کرونا در تماس با فرماندار و رئیس علوم پزشکی اعلام کردم که جلوی سفرها را بگیرند که در صورت اجابت وضعیت بهتر از امروز بود.
نجف‌زاده با مهم خواندن نقش شورا و شهرداری در بخش سلامت جامعه تصریح کرد: در همان اوایل شیوع کرونا از شورا و شهرداری خواستم که اطلاع‌رسانی بکنند و حداقل بروشوری تهیه کرده و نکات لازم را ذکر کنند اما به نظر شخص بنده نشد.
وی گفت: در شهرهای بزرگ، شورا و شهرداری بر اساس درآمدهای خود در بخش‌ اجتماعی و بهداشتی ورود پیدا می‌کنند و در خوی هم شهرداری با فروش زمین‌ها درآمد خوبی به دست آورده و می‌توانست در حوزه سلامت سرمایه‌گذاری کند مثلاً دستگاه سی‌تی‌اسکن خریداری کرده و هم درآمد پایدار داشته باشد و هم در سلامت مردم کمک می‌کرد.
منتخب مردم خوی در مجلس یازدهم اظهار داشت: نحوه دفاع از ظرفیت مهم است و وظیفه یک نماینده پیگیری و دفاع درست و صحیح امور بوده و در تماس با وزیر بهداشت درباره سی‌تی‌اسکن قول قطعی گرفتم و قرار شد در اوایل شروع به کار مجلس یازدهم به خوی و چایپاره سفر کند.
وی با اشاره به تأثیر افتتاح‌های نمایشی بیمارستان‌ها در خوی بیان کرد: امروز افرادی که به صورت نمایشی اقدام به افتتاح بیمارستان‌ها می‌کنند باید پاسخ‌گو باشند که چرا امکاناتی وجود ندارد و تأکید می‌کنم که تجهیز با تجمیع بیمارستان‌ها تفاوت دارند و بیمارستان صرفاً ساختمان نیست بلکه خدماتی است که به مردم ارائه می‌دهد.
نجف‌زاده با انتقاد شدید از کمبود امکانات بیمارستانی در خوی به‌عنوان مرکز شمال استان تصریح کرد: در بیمارستان قمر بنی‌هاشم خوی یک دستگاه سی‌تی‌اسکن وجود دارد که به بیماران شمال استان خدمات ترومایی می‌‌دهد که امروز به خدمات کرونایی نیز اختصاص یافته که یک دستگاه برای شمال استان به‌هیچ‌وجه کافی نیست.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم وی افزود: وقتی فردی مبتلا به بیماری کرونا تشخیص داده می‌شود به بیمارستان قمر بنی‌هاشم برای انجام تست اعزام می‌شود ولی نه اعزام کنترل‌شده بلکه هر طور که بخواهد و بعد این بیمار کل محیط و دستگاه و مسیر را در حین انجام تصویربرداری پزشکی از ریه آلوده می‌کند و بعد جواب را به بیمارستان آیت‌الله خویی برای پزشک معالج می‌برد حال حساب کنید که در این چرخه چقدر آلودگی ایجاد می‌شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱:۳۸ ب.ظ

دیدگاه


7 × = شصت سه