نماينده مردم تکاب در مجلس شوراي اسلامي:

کارنامه معادن تکاب تنها تخریب محیط زیست و ایجاد امراض برای مردم است

کارنامه معادن تکاب تنها تخریب محیط زیست و ایجاد  امراض برای مردم است

گروه خبر:نماینده شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی ضمن تایید اخراج تعدادی از کارگران در معدن آقدره تکاب گفت: اگر چه اینکار سالهاست انجام می شود ولی موجب نگرانی است.
تا بحال معادن جز تخریب محیط زیست، منابع طبیعی، آلوده کردن منابع آبی و امراض برای مردم، خدمات قابل توجهی نداشتند و این رویه غلط باید برچیده شود.به گزارش آراز آذربایجان، حسن همتی، در نشست هم اندیشی مسئولیت اجتماعی معادن تکاب اظهار کرد: لازم است حقوق اجتماعی مردم از معادن مشخص و برای تحقق آن فعالیت ها و اقدامات معادن ساماندهی شود.او تاکید کرد: سیاست دولت بهره برداری از معادن است و معادن طلا و سنگ برای توسعه عمرانی و بهبود زیرساخت های شهرستان تکاب باید تلاش کنند. اما تا کنون از پتانسیل های تکاب در بخش نیروی انسانی و معادن به نحو شایسته استفاده نشده است.نماینده مجلس گفت: خواهان تعطیلی معادن نیستیم، اما بهره برداران باید قانون معادن را به درستی و بدون کوچکترین تخلف اجرا کنند. باید بومی گزینی در معادن مورد توجه باشد و در بکارگیری ها و استخدام ها از نیروی تحصیل کرده بومی استفاده شود و استخدامها در چارچوب قانون بوده و سفارشی نباشد. همتی تصریح کرد: ادارات فرآیند صدور مجوزها را تسریع کرده و با توجه به منویات مقام معظم رهبری زمینه ایجاد اشتغال را فراهم نمایند. چرا در سایر شهرستانها از سرمایه گذاران حمایت می شود ولی ما آنها را دور می کنیم. مگر قانون در منطقه ما با سایر مناطق فرق دارد؟ او ادامه داد: این حوزه انتخابیه نیز باید با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی در چارچوب قانون توسعه یابد و نباید اجازه داد عده ای بخاطر منافع شخصی مانع از سرمایه گذاری در تکاب شوند.
کاهش حقوق مدیران معادن و حذف خودروهای لوکس خارجی آنها ادامه دارد
نماینده شاهین دژ و تکاب در مجلس گفت: کارگروهی برای تحقق اهداف مسئولیت اجتماعی معادن تکاب و رفع موانع موجود تشکیل خواهد شد.او تاکید کرد: برداشت های معادن باید طبق قانون و در چارچوب مجوزهای قانون باشد و نباید با استفاده از خلاء های قانونی زمینه تخلف ایجاد شود. معادن قوی باید کمک کنند پروژه های بزرگ شهری اجرا شود و معادن کوچک هم متحدا پروژه هایی را برای اجرا برعهده بگیرند و همچنین معادن در طرحهای هادی ، آسفالت راهها و … حضور داشته باشند. همتی در خصوص اخراج تعدادی از کارگران در معدن آقدره نیز گفت: این مورد دغدغه اصلی بنده و مردم است. اگر چه اینکار سالهاست انجام می شود ولی موجب نگرانی است و مدیران مربوطه با برنامه ریزی دقیق و اصولی این مشکل را حل کنند. او اظهار کرد: در معادن دولتی مشکلاتی وجود داشته و با کمک مدیر فعلی و دستگاههای ذی ربط نظارتی تغییرات و اصلاحات خوبی انجام شده ( کاهش حقوق مدیران، قطع حقوق افراد غیر ذی حق، حذف خودروهای لوکس خارجی در اختیار بعضی مدیران و… ) و تمام اقدامات برای حفظ بیت المال و حقوق مردم ادامه دارد و ایجاد کارگاههای پایین دستی فرآوری طلا و عمل به وظایف اجتماعی نیز در اولویت هستند. همتی تاکید کرد: خریدهای معادن و … باید در منطقه انجام شود و معادن حسابهای بانکی خود را به تکاب منتقل کنند. همچنین اداره راه و راهنمایی و رانندگی با قاطعیت تمام با خودروهای با بار اضافی در مسیرها طبق قانون برخورد کنند. نماینده مجلس با اشاره به اینکه دریافت عوارض آلودگی از حقوق مسلم مردم است، گفت: این مورد نیز باید محقق شود و بنده هم پیگیر هستم و همچنین از کانالهای مخلتف من جمله ریاست جمهوری شدیدا پیگیر حقوق دولتی معادن هستم. در همین راستا ادارات منابع طبیعی ، محیط زیست، میراث فرهنگی، منابع آب، بهداشت محیط و… با نظارت دقیق و قانونی اجازه کوچکترین تخلف را ندهند.همتی بیان کرد: حدود یکسال است مجوز ۱۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی برای ایجاد شهرک فرآوری سنگ از وزیر جهاد کشاورزی اخذ شده ولی متاسفانه هنوز اقدام عملی ملموس مشاهده نشده و مدیران مربوطه باید جوابگو باشند. نماینده تکاب و شاهین دژ در مجلس در پایان تاکید کرد: امنیت شهر و آرامش مردم اولویت ماست نباید شاهد جوسازی افراد غیر مسئول در فضای مجازی و حقیقی باشیم .

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱:۰۶ ب.ظ

دیدگاه


+ سه = 5