همت خیرین برای تقویت حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی

همت خیرین برای تقویت حوزه‌های  علمیه آذربایجان غربی

گروه خبر: امام جمعه ارومیه با اشاره به مدیریت مستقل حوزه‌های علمیه از درآمدهای دولتی، بر لزوم همت خیرین برای تقویت حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی تأکید کرد و با اشاره به حوزه علمیه ارومیه گفت: حوزه علمیه مرکز استان در شأن آن نیست.
به گزارش آراز آذربایجان حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران بر رعایت تقوای الهی اظهار داشت: برای کانی که آیات الهی را تکذیب کرده و مسخره می‌کنند، عذاب سختی در راه است.
وی توفیق درک ماه رمضان را نعمت بزرگی از جانب خداوند متعال بیان کرد و افزود: باید خداوند را به سبب این نعمت بزرگ قدردان و شاکر بوده و از فرصت رمضان برای تمرین بندگی و کسب معارف الهی بهره برد.
قریشی در همین راستا به آثار و برکات روزه‌داری اشاره کرد و در مذمت روزه‌خواری گفت: روزه‌خواری در حالت کلی امری حرام بوده که حرمت این مسئله در حالت علنی دو چندان می‌شود. امام جمعه ارومیه در همین راستا بر لزوم برخورد با روزه‌خواران در مجامع عمومی و کسانی که تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند تأکید کرد و افزود: نباید فرصت و مجال برای مسخره کردن دین و مفاهیم قرآنی در جامعه فراهم باشد.
وی همچنین بر اهمیت بهره‌گیری از فرصت‌ها تأکید کرد و ماه رمضان را فرصت ارزشمندی برای انجام اعمال صالح دانست و افزود: روز قیامت هیچ کسی توان کمک به دیگری را نخواهد داشت و در آن روز تنها اعمال صالح هستند که گره‌گشا خواهند بود.قریشی به بیان جلوه‌های عذاب الهی نسبت به کسانی که آیات خداوند را انکار و تکذیب می‌کنند پرداخت و افزود: این افراد به سبب به سخره گرفتن آیات الهی به بدترین شکل گرفتار دوزخ خواهند شد.
امام جمعه ارومیه همچنین با اشاره به هجرت مبلغان دینی و علمای حوزه‌های علمیه به شهرهای مختلف برای امر تبلیغ دین همزمان با ماه مبارک رمضان، گفت: بر همه ما لازم است تا از جلسات این افراد استقبال کنیم و زمینه‌ تهذیب و ترویج دین را در جامعه مهیا و جلسات اخلاقی را به شکل پربارتر برگزار کنیم.
وی همچنین به اهمیت حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: هر شهری که حوزه‌های علمیه قوی دارد مردمان آن شهراز ایمان و تقوای بیشتری هم برخوردار هستند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۱۹ ق.ظ

۱ نظر

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 
  1. 0

    با سلام، مطلع شدیم که شنبه آینده عامل اصلی نابسامانی فرهنگ و هنر  استان نیز تودیع خواهند شد. اگر این خبر واقعیت داشته باشد، این بدان معنی خواهد بود که قطار اصلاح طلبی در ارومیه دوباره براه افتاده و باید به این زودی منتظر برکناری تمام مدیران احمدی ن‍ژادی باشیم. به امید آن روز از همین امروز، روزشماری میکنیم.

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه


− شش = 0