پیش ثبت‌نام اربعین در آذربایجان‌غربی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود

پیش ثبت‌نام اربعین در آذربایجان‌غربی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود

آراز آذربایجان- مدیر کل حج و زیارت آذربایجان‌غربی گفت: به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، پیش‌ثبت‌نام اربعین فقط به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و نیازی به مراجعه به سازمان نیست.
شاهین حق شناس ، اظهار داشت: با موافقت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ابلاغ ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) مقرر شده است پیش‌ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی با رعایت کامل شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی و صرفا از بین افرادی که فاقد بیماری‌های زمینه‌ای بوده و ۲ دُز واکسن کرونا را تا پایان هفته جاری (روز جمعه نوزدهم شهریورماه ۱۴۰۰) دریافت کرده باشند، از طریق سامانه سماح به آدرس Samah.haj.ir صورت پذیرد.
وی افزود : پیش‌ثبت‌نام انجام‌شده به منزله انجام قطعی سفر اربعین نیست و انجام سفر مشروط به موافقت دولت عراق و شرایط اعلامی از سوی آن کشور است.
مدیر کل حج و زیارت آذربایجان‌غربی گفت: هموطنان استعلام‌های لازم درخصوص وضعیت سلامت متقاضیان و اخذ تایید تزریق هر ۲ دُز واکسن کرونا از وزارت بهداشت را جهت ثبت نام همراه داشته باشند.
حق شناس تاکید کرد: ارائه نتیجه آزمایش منفی PCR به مدت ۷۲ ساعت قبل از اعزام الزامی است و ثبت‌نام قطعی پس از موافقت رسمی دولت عراق انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: اعزام زائران از طریق ۶ ایستگاه پروازی انجام خواهد شد که فرودگاه ارومیه جزو این ایستگاه‌ها نیست.
پس از انجام این مراحل، اسامی واجدین شرایط در سامانه «سماح» و نیز از طریق ارسال پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد. بدیهی است اعزام افراد فاقد شرایط مقدور نیست و با توجه به بسته بودن مرزها، افراد به هیچ‌وجه به مرزهای کشور مراجعه نکنند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱:۰۷ ب.ظ

دیدگاه


7 − سه =