وزير اطلاعات در اروميه :

آذربایجان غربی از امنیت کامل برای سرمایه گذاری برخوردار است

آذربایجان غربی از امنیت کامل برای سرمایه گذاری برخوردار است

گروه گزارش : وزیر اطلاعات با بیان اینکه آذربایجان¬غربی از امنیت کامل برای سرمایه¬گذاری برخوردار است گفت: ارتقای احساس امنیت در بین مردم نیز بسیار مهم و اساسی است.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمود علوی در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی افزود: این همدلی و همگرایی بین دستگاه های امنیتی با وجود توطئه های کم نظیر دشمنان برای آسیب رساندن به کشور، موجب نقش بر آب شدن همه توطئه ها شده و بارها زمینه ابراز مسرت مقام معظم رهبری را فراهم کرده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر همه اشرار و ضد انقلاب، تمام توان خود را برای انجام اقدامات ضد امنیتی در کشور بسیج کرده اند ولی اکثر اقدامات آنان، خنثی شده است.
وی با اشاره به حمایت مالی، آموزش های اطلاعاتی و نظامی ضد انقلاب توسط استکبار جهانی و آمریکا بیان کرد: با وجود توان کم نظیر تسلیحاتی آنان، امنیت قابل توجهی در کشور حاکم است.
وی با تاکید بر اینکه اسلام، امنیت، معیشت، کرامت، عدالت، محبت و خدمت را برای همه افراد جامعه اسلامی شامل مسلمانان و غیرمسلمانان و اقوام مختلف می داند، ادامه داد: این امر در سیره بزرگان دین مبین اسلام از جمله فرمایشات امام علی (ع) در برهه های مختلف مورد توجه قرار گرفته است.
وی خدمت به مردم را نعمت الهی دانست و افزود: قرار گرفتن در جایگاه مسوولیت و گره گشایی از کار مردم، یک نعمت است که باید شکرگزار آن باشیم.
وی تاکید کرد: اگر طبق آموزه های اسلامی وارد عرصه شویم و وحدت و همدلی خود را ارتقا ببخشیم، می توانیم تحریم ها را پشت سر گذاشته و دشمن را در این عرصه نیز ناکام بگذاریم.
وزیر اطلاعات با اشاره به نقش تعیین کننده استان های مرزی از جمله آذربایجان غربی با توجه به همسایگی با سه کشور اضافه کرد: در این راستا، استفاده از ظرفیت بازارچه های مرزی ضروری است که در دولت نیز به این امر توجه ویژه شده است.
وی گفت: آذربایجان غربی به عنوان استانی برخوردار از امنیت بوده و باید بستر سرمایه گذاری بیشتر در این استان را فراهم کرد که در کنار این امر، ارتقای احساس امنیت در بین مردم نیز بسیار مهم و اساسی است.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر علوی با اشاره به اینکه ایران پنجه در پنجه رژیم صهیونیستی انداخته است، افزود: در عرصه های مختلف با انجام کارهای اطلاعاتی، این رژیم را شکست داده ایم که این امر در آینده نیز تداوم خواهد داشت.
آذربایجان غربی جز ۵ استان امن کشور است
استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی جز ۵ استان امن کشور است.
محمد مهدی شهریاری در این جلسه بابیان‌اینکه امنیت کامل در استان با تلاش نیروهای نظامی و انتظامی استان برقرار است افزود: حتی در نقطه صفر مرزی استان برای سرمایه گذاران مشکل امنیتی وجود ندارد.
وی بابیان اینکه مهمترین دغدغه دولت و استان مسئله اشتغال است اظهار کرد: برنامه ریزی های خوبی در بودجه ۹۸ برای حل مشکل اشتغال استان در نظر گرفته شده که امید است بااجرای این برنامه ها نرخ بیکاری استان کاهش یابد.
وی گفت: علارغم مشکلات موجود، آذربایجان غربی بعد از کرمان و تهران جز ۳ استان اول در جذب سرمایه گذار خارجی به مبلغ ۱۱۷ میلیارد تومان است.
شهریاری بااشاره به توجه دولت به آذربایجان غربی گفت: امسال تخصیص بودجه به آذربایجان غربی نسبت به سالهای قبل افزایش داشته که نشان از توجه دولت به این استان مرزی است.
استاندار آذربایجان غربی از افتتاح ۷۰۰ پروژه در دهه فجر امسال در استان خبرداد و اظهار کرد: بواسطه افتتاح این طرحها ۷ هزار و ۵۰۰ شغل دراستان ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه جشن پیروزی انقلاب امسال شاخص تر از سالهای قبل است تصریح کرد:مردم استان با انسجام داخلی و با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان میدهند توطئه دشمنان و ایادی استکبار همچنان در نطفه خفه خواهد ماند.
شهریاری تکریم ارباب رجوع را از اهم مسائل مورد توجه مدیران عنوان کرد و گفت: مسولان در کنار مردم برای رفع مشکلات تلاش کنند.
*معیشت مردم در مضیغه است
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه مبارزه با آمریکا رونق تولید داخلی و اشتغال است.
نادر قاضی پور درادامه جلسه با بیان اینکه معیشت مردم در مضیغه است افزود: حمایت و رونق تولید داخل و اشتغال زایی تنها راه مقابله با آمریکا است.
وی با اشاره به اینکه باید از اقتصاد کشور صیانت کرد بیان کرد: مواد اولیه کارخانجات در گمرکات انبار شده و مشکلات متعددی برای کارخانجات ایجاد کرده،لازم است به این مشکل رسیدگی شود تا در کمترین زمان ممکن مواد اولیه به خطوط تولید تزریق شود.
قاضی پور بااشاره به چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: ۲۲ بهمن امسال نسبت به سالهای قبل تفاوت دارد و باید جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب با همت و اتحاد مردم باشکوهتر از قبل برگزار شود تا چشم دشمنان نظام کور شود.
* انگ امنیتی بودن از پیشانی آذربایجان¬غربی برداشته شود
روح‌الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به مرزی بودن استان و بیش از ۹۰۰کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه اظهار کرد: باوجود عقب ماندگی ها در بسیاری از شاخص ها ،تلاش مضاعفی برای جذب سرمایه گذار خارجی در استان انجام می شود که با رفع مشکل امنیتی بودن استان جذب سرمایه گذار نیز سهولت یافته و بسیاری از مشکلات اقتصادی استان حل می شود.
وی گفت: بارفع مشکلات اقتصادی، استان نیز در بسیاری از شاخص های توسعه جهش خواهد یافت.
خط ارتباطی ارومیه مرسین یکی از خطوط نجات اقتصاد کشور است
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: خط ارتباطی ارومیه _مرسین یکی از خطوط نجات اقتصاد کشور است.
سید هادی بهادری در همین جلسه بابیان اینکه ارومیه می تواند به صورت مستقیم به دریای مدیرانه متصل شود افزود: مرسین ترکیه در ناحیه دریای مدیرانه ، امکان صادرات کل اروپا را دارا است که در راستای ایجاد زمینه رشد اقتصادی بسترهای ارتباط با اروپا از مرکز استان آذربایجان غربی از طریق مرسین فراهم شده و اقدامات اساسی در حال انجام است.
وی بابیان اینکه آذربایجان غربی بدلیل ناامنی قبل از انقلاب در بسیاری از شاخص ها علی الخصوص زیرساختهای مرزی عقب مانده گفت: باید اتصالات آنتنی سریعا برقرار شود و به سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه توجه جدی شود.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی در مسائل امنیتی و دفاع از کیان کشور جز استانهای پیشگام بوده تصریح کرد: امروزه به یمن تلاش های مجاهدان خاموش،نیروهای مسلح و پاسداران این استان جز امن ترین استانهای کشور است و زمینه های فعالیت های عمرانی،اقتصادی و فرهنگی به طور کامل در این استان فراهم است.
بهادری بااشاره به مردمی شدن اقتصاد و اینکه دولت به سمت مردمی کردن فروش نفت حرکت می¬کند افزود: چنانچه این‌مسئله در کشور اجرایی شود آذربایجان غربی نیز جز استانهایی است ‌که باید بیشترین فعالیت را داشته باشد که امید است با ایجاد زیرساختهای این موضوع فرصت فروش نفت توسط مردم در استان فراهم شده و مردم از منافع آن‌ منتفع شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خشکی دریاچه ارومیه را یک مشکل زیست محیطی عنوان کرد و افزود: با تلاشهای دولت تدبیر و امید دریاچه ارومیه جان دوباره گرفته که امید است با درخواست ۱۰۵نفر از نمایندگان برای تخصیص ۳۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای احیا دریاچه ارومیه موافقت شود و امید دوباره در دل مردم شکوفا شود.
تفویض اختیارات دولت به استانداران عملیاتی شود
رییس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی گفت: تفویض اختیارات دولت به استانداران عملیاتی شود.
عین الله شریف پور در ادامه جلسه افزود: کشور ایران ظرفیتها،استعدادهای متفاوتی در استانها دارد که بواسطه این تفاوت هراستان تفویض اختیارات متناسبی نیز طلب می¬کند که لازم است این تفویض ها از حالت شعارگونه خارج و عملیاتی شود تا استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استانها با اتکا به ظرفیتها و استعدادهای هر استان بتوانند مدیریت کنند.
وی باتاکید براینکه استانهای مرزی یک ظرفیت بالقوه هستند که باید به ظرفیتی بالفعل تبدیل شوند اظهار کرد: متاسفانه هنوز نتوانسته ایم از ظرفیتهای بالقوه نهفته استانهای مرزی کشور استفاده کنیم.
شریف پور ادامه داد: وجود بازارچه های مرزی و مناطق آزاد تجاری پتانسیل مهمی برای رونق اقتصادی هستند که از این ظرفیتها نیز آنگونه که در متن قانون آمده استفاده نشده است.
نماینده مردم شوط،ماکو،پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی بااشاره به تحریم های ناعادلانه از سوی دشمن تصریح کرد: اگر از ظرفیت مرزها برای تامین مواد اولیه صنایع و بخش های مختلف استفاده کنیم می توانیم در مقابله با تحریم های آمریکا قدم های خوبی برداریم .
برزگر نماینده مردم‌ سلماس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بااشاره به اینکه اساس امنیت ایجاد اشتغال برای مردم است گفت: امروزه دشمنان توان مقابله نظامی با ایران را ندارند و هدف خود را مردم و معیشت مردم قرارداده اند که راه حل رفع فتنه دشمن، رفع مشکلات اقتصادی مردم است.
وی بااشاره به تفویض اختیارات به استانداران تصریح کرد: با عملیاتی شدن تفویض اختیارات، استانداران با تکیه بر ظرفیت های منطقه از طریق دور زدن تحریم ها، مشکلات اقتصادی را می توانند برطرف کنند.
برزگر بااشاره به اینکه آذربایجان غربی از استانهای حساس در آمایش سرزمینی سال ۹۸است گفت: باید اختیارات تام و خاصی به استان تفویض شود چرا که این استان با پتانسیل های فراوان علاوه بر تامین هزینه های خود قادر به تامین هزینه چند استان دیگر نیز هست.
دشمنان همواره درصدد ایجاد مشکل در منطقه هستند
گروه خبر: فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا( س) گفت: دشمنان همواره درصدد ایجاد مشکل در منطقه هستند.
سردار سرتیپ پاسدار محمد تقی اصانلو نیز در این جلسه بابیان اینکه منطقه شمالغرب از مناطق مهم و حساس از لحاظ امنیتی است افزود: دشمن از اوایل انقلاب تاکنون دسیسه های زیادی در منطقه انجام داده و با تمام قوا و با فعالیت گروهک های مختلف سعی درایجاد مشکل در منطقه داشته و دارد که با یاری خدا و تلاش نیروهای امنیتی ،نظامی و انتظامی تمامی نقشه هایشان نقش برآب شده است.
وی بااشاره به اینکه آمریکا و ایادی استکبار بعد از ۴۰ سال همچنان علیه نظام توطئه میکنند تصریح کرد: امروزه با وحدت و اشراف کامل بر کوچکترین حرکات دشمن واقف هستیم و باخنثی کردن نقشه ها و عملیات کورکورانه شان دشمن را ناکام گذاشته ایم.
سردار اوصانلو باتاکید براینکه دشمن هرچه تلاش میکند باز بادر بسته روبرو می شود یادآور شد: به یمن وحدت و تلاشهای نیروهای مسلح و امنیتی ،سپاه و بسیج امنیت کامل در منطقه شمالغرب برقرار است.
فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا با تاکید بر اینکه امنیت نعمت ارزشمندی است که امروزه ملت ایران از این نعمت برخوردارند اظهار کرد: جذب سرمایه گذار خارجی به کشور و استان نشان از امنیت موجود است که با اشتغالزایی بواسطه سرمایه گذاری، امنیت پایدار مردمی نمود پیدا خواهد کرد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایسنا، وی وجود قاچاق در مرز را از معضلات در منطقه عنوان کرد و گفت: ایجاد اشتغال و تصمیم گیری در خصوص وضعیت و مشکلات بازارچه های مرزی در ریشه کنی قاچاق موثر خواهد بود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


نُه + 7 =