سرپرست اداره کل نوسازي مدارس استان:

آذربایجان غربی با کمبود ۵ هزار مدرسه رتبه ۲۹ فضای آموزشی کشور است

آذربایجان غربی با کمبود ۵ هزار مدرسه رتبه ۲۹  فضای آموزشی کشور است

گروه خبر: سرپرست اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان¬غربی با کمبود ۵ هزار مدرسه رتبه ۲۹ فضای آموزشی کشور است یعنی باید ۵ هزار مدرسه دیگر درست شود تا به متوسط کشوری برسیم و این زمانی است که کل کشور پیشرفتی نکند تا به متوسط کشور برسیم.
به گزارش آرازآذربایجان ، علی مناف‌زاده، سرپرست اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان‌غربی در رابطه با مدارس خشتی و گلی اظهار کرد: هیچ مدرسه خشتی و گلی در استان وجود ندارد و همه آن‌ها برچیده شده است.
وی ادامه داد: در هر نقطه که علمک گاز وجود دارد مدارس به بخاری گازی مجهز و تمامی مدارس را استاندارد سازی ‌شد یعنی بخاری‌های نفتی را به بخاری‌های برقی تبدیل شده است.
سرپرست اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان‌غربی افزود: در شش ماهه اول سال ۹۹ جشن برچیده شدن تمامی بخاری‌های نفتی در کل سطح کشور و آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.
مناف‌زاده با بیان اینکه تا انجایی که امکان دارد و علمک گاز وجود دارد استاندارد سازی شده است اعلام کرد: ولی در مناطقی که گاز و علمک گاز موجود نیست تا شش ماهه اول سال ۹۹ آن‌ها نیز به پکیج موتور خانه ویا برقی مجهز می‌شوند.
وی گفت: رتبه کشوری آذربایجان غربی ۲۹ از بین ۳۱ استان است یعنی باید ۵ هزار مدرسه دیگر درست شود تا به متوسط کشوری برسیم و این زمانی است که کل کشور پیشرفتی نکند تا به متوسط کشور برسیم.
سرپرست اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در حال حاضر با محمدودیت و مشکل فضا‌های آموزشی مواجه هستیم خاطر نشان کرد: در حال حاضر سرانه آموزشی آذربایجان‌غربی ۴٫۰۵ متر مربع است به همین دلیل یک نگاه ویژه و جهاد همگانی لازم است تا سایر ارگان‌ها نیز به کمک ما بیاییند تا مدارس فرسوده درست و کاملا ریشه کن شوند.
در همایش ملی گرامیداشت هفته شوراهای آموزش‌وپرورش که ۲۸ دیماه در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، رتبه برتر شورای آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی در سطح کشور اعلام شد و معاون اول رییس‌جمهوری از «محمدمهدی شهریاری» استاندار آذربایجان‌غربی و رییس این شورا با اهدای لوح قدردانی کرد. به گزارش ایرنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، شورای آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی در جذب درآمدهای مالی قانون شوراها و استیفای حقوق آموزش‌وپرورش در سطح کشور موفق کرده است و در این آیین علاوه بر استاندار آذربایجان‌غربی از «ابراهیم محمدی» مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قدردانی شده‌است.
استاندار آذربایجان‌غربی طی سال تحصیلی گذشته با اختصاص اعتباراتی برای جذب نوآموزان پیش‌دبستانی حاشیه مرزها و نیز تغذیه رایگان دانش‌آموزان روستایی و مرزی کمک شایسته‌ای به برقراری عدالت آموزشی در استان کرده‌است.
آذربایجان‌غربی دارای ۳۷ هزار فرهنگی با حدود ۶۰۰ هزار دانش‌آموز است که در حدود پنج هزار مدرسه تحصیل می‌کنند، در حالیکه میانگین سرانه فضای آموزشی کشور برای هر دانش‌آموز ۵٫۱۸ متر مربع است این شاخص در استان ۴٫۵ مترمربع است.
۲۴هزار و ۹۸۶ کلاس دایر در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این میزان ۲۱ هزار و ۸۶۹ کلاس دولتی است و ۱۷ هزار و ۸۰۰ کلاس فیزیکی در استان وجود دارد، همچنین ۱۱۲ مدرسه شبانه‌روزی با ۱۵ هزار دانش آموز در استان فعال است و علاوه بر آن، ۲۸ مدرسه سمپاد، ۵۱ شاهد و ۱۵۳ مدرسه هیات امنایی نیز در این استان فعالیت می‌کند.
و نهایتا اینکه آذربایجان‌غربی کمبودهای بسیاری دارد که یکی از آن‌ها نبود مدارس کافی است در این استان باید ۵ هزار مدرسه دیگر ساخته شود تا به متوسط کشوری برسد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


− دو = 4