طی سال گذشته صورت گرفت

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بین بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بین بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

آرازآذربایجان،مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی از اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در بین ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر از کودکان ۳_۶سال در استان طی سال گذشته خبرداد.
پروین محمدپوری با اشاره به برنامه های اجرایی معاونت پیشگیری بهزیستی استان طی سال گذشته افزود: طی سال گذشته ۵۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی جهت مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام شد. همچنین طرح آگاه‌سازی با تاکید ویژه بر خود مراقبتی برای ۱۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرا شد.
وی با اشاره به اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در بین کودکان ۳ تا ۶سال نیز گفت: این طرح طی سال گذشته بین ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر از کودکان اجرا شد.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با بیان اینکه ماموریت اصلی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است، ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروه‌های هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیب‌های اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهادهای مربوطه، شناسایی مناطق آسیب زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.
محمد پوری با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته نیز گفت: طی بازه زمانی مذکور ۹۶۵۳ تماس شامل اختلالات حاد خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری، همسرآزاری و معلول آزاری با اورژانس اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد ۳هزار مورد پذیرش مداخله انجام و ۵ هزار نفر از خدمات سیار بهره مند شدند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


− 1 = پنج