معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار آذربايجان غربي اعلام كرد

ابلاغ برنامه اصلاح نظام اداری به دستگاه‌های اجرایی استان

ابلاغ برنامه اصلاح نظام اداری به دستگاه‌های  اجرایی استان

گروه خبر: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی گفت: برنامه عملیاتی اصلاح نظام اداری به تمامی دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده است.
نادر صفرزاده در نخستین جلسه کارگروه تخصصی، پژوهش، فن آوری و تحول اداری استان با اشاره به ۳۰ برنامه اصلاح نظام اداری افزود: این ۳۰ برنامه در قالب نقشه راه اصلاح نظام اداری، در شورای عالی اداری کشور به تصویب رسیده و به تمامی وزارتخانه‌ها، موسسات، شرکت‌ها، نهادهای عمومی غیردولتی و استانداری‌ها ابلاغ شده در این راستا تلاش برای اجرایی شدن و تحقق اهداف آن، از وظایف اصلی مدیران و مسئولان به شمار می‌آید.
وی: متأسفانه این استان در بسیاری از شاخص‌های توسعه‌یافتگی و بهره‌وری از متوسط کشوری پایین‌تر است و باید این شاخص‌ها ارتقا یابد.
صفرزاده با بیان اینکه آذربایجان غربی به لحاظ جمعیتی جزو استان‌های پرجمعیت کشور محسوب می‌شود افزود: پایین بودن شاخص‌های توسعه‌یافتگی در شان استان نیست و باید با برنامه ریزی و همت مدیران و مسئولان، این شاخص‌ها را به سطح متناسب با جایگاه جمعیتی استان برسد.
وی با تاکید بر اهمیت تحول اداری و بهره‌وری در نظام اداری در استان اظهار داشت: در این راستا با کمک دفتر آموزش و پژوهش استانداری و مشارکت دانشگاه‌های استان، دوره‌هایی برای تربیت کارشناسان و متخصصین امر تحول اداری و بهره‌وری در استان برگزار می‌شود.
صفرزاده در بخش دیگری از سخنان خود به بحث لزوم نظرسنجی از مراجعین به دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: طرح نظرسنجی از مراجعین به دستگاه‌های اجرایی استان توسط موسسات پژوهشی و افراد پژوهشگر توانمند و با هدف اصلاح رویه‌ها و فرایندهای انجام کار و تسهیل در ارائه خدمات به مردم در استان اجرا خواهد شد.وی همچنین با تبیین اهمیت بحث پژوهش در دستگاه‌های اجرایی نیز گفت: از دستگاه‌های اجرایی استان انتظار می‌رود در سال جاری، اولویت‌ها و طرح‌های پژوهشی مورد نظر را احصاء و به دبیرخانه کارگروه تخصصی پژوهش، فن‌آوری و تحول اداری استان ارائه کنند تا تصمیمات لازم برای تایید و تخصیص منابع مالی جهت اجرای طرح‌های مصوب اتخاذ شود.
رئیس کارگروه تخصصی پژوهش، فن آوری و تحول اداری استان اضافه کرد: در همین راستا دستگاه‌های اجرایی می‌توانند ضمن حمایت مالی از دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری از طرح‌های پژوهشی آنان که کاربردی هستند و منجر به تعالی سازمان و ارتقای بهره‌وری می‌شود، استفاده کنند.
وی اضافه کرد: در برنامه اصلاح نظام اداری، هشت برنامه شامل مهندسی نقش و ساختار دولت، توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری، خدمات عمومی در فضای رقابتی، مدیریت سرمایه انسانی، فناوری‌های مدیریتی، توسعه فرهنگ سازمانی، صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری و نظارت و ارزیابی اجرایی گنجانده شده و برای هر کدام از آن‌ها موضوعات استراتژیک و هدف خاصی ترسیم شده است.
صفرزاده با اشاره به اینکه در آذربایجان غربی نیز برنامه عملیاتی اصلاح نظام اداری به تمامی دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده، عنوان کرد: دستگاه های اجرایی در دو دوره ۶ ماهه بر اساس عملکردشان در اجرای این برنامه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی یاد آور شد: تمامی دستگاه های اجرایی استان که برنامه مذکور برای آنان ارسال شده مکلفند مطابق برنامه ابلاغی اقدامات لازم را در موعد مقرر به انجام رسانده و گزارش آن را به استانداری ارسال کنند.
صفرزاده اعلام کرد: با اجرایی شدن برنامه اصلاح نظام اداری شاهد تحول عظیمی در بخش دولتی و فعال شدن سایر بخش‌ها برای کمک به نظام اداری خواهیم بود و این موضوع زمینه را برای خدمت رسانی بهتر و باکیفیت تر به مردم فراهم خواهد کرد.در این جلسه پیشنهاداتی شامل تشکیل کمیته های مرتبط با ۸ برنامه اصلاح نظام اداری در استان، تشکیل کمیته بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی استان و برگزاری یک مرحله از مجموعه دوره های تخصصی فناوری اطلاعات توسط دفتر آموزش و پژوهش استانداری برای تمامی کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی از سوی دبیرخانه کارگروه تخصصی پژوهش، فن آوری و تحول اداری استانداری مطرح شد و مورد بحث، تبادل نظر و موافقت اعضاء قرار گرفت.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۵:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


− سه = 5