دبير ستاد راهيان نور در استان:

مناطق عملیاتی شمالغرب ماندگارترین صحنه های وحدت را به نمایش گذاشت

مناطق عملیاتی شمالغرب ماندگارترین صحنه های وحدت  را به نمایش گذاشت

گروه خبر: دبیر ستاد راهیان نور کشور با اشاره به حضور پیشمرگان کرد مسلمان در کنار رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی گفت: در مناطق عملیاتی شمالغرب ماندگارترین صحنه های وحدت ملی به نمایش گذاشته شد.
“سردار نادر ادیبی” اظهار کرد: در مناطق عملیاتی شمالغرب کشور با توجه به غائله های سیاسی و جنگ هشت سال دفاع مقدس شاهد حماسه های مکرر مردم بومی منطقه در کنار ارتش، سپاه، انتظامی و بسیج بودیم که یکی از بهترین و ماندگارترین صحنه های وحدت ملی در مقابل دشمن به سرانجام رسید.
وی افزود: پیروزی های رزمندگان در کنار پیشمرگان کرد مسلمان در این مناطق به خاطر سلاح و تجهیزات پیشرفته نبود، بلکه از اخلاص و ایمانی که امام راحل (ره) به آنها تشریح کرده و در وجودشان نهادینه شده بود، نشات گرفت.
وی در رابطه با یادمان های شهدا در مناطق عملیاتی گفت: این یادمان ها به مثابه باز کردن پنجره هایی به حماسه هایی بود که منشا آنها درس، عبرت و همت مردم کشورمان در مقابل دشمنان است و به همین دلیل شاهد حضور روزافزون کاروان راهیان نور در این مناطق هستیم.
سردار ادیبی ادامه داد: از برنامه های ستاد کاروان راهیان نور در کشور توسعه زیرساختی یادمان ها، و همچنین جریانی که سبب توسعه حوزه روایتگری و رسانه ای برای معرفی هر چه بهتر این مناطق باشد، است.
معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی از برنامه هایی که در راستای راهیان نور در استان برگزار می شود خبر داد و گفت: نمایش رزمی بصیرتی تحت عنوان علمداران ولایت از اول مردادماه امسال شروع شده که روزهای فرد و هر شب در منطقه اجرای نمایش ها با حضور ۶ هزار نفر از کاروان راهیان نور و مردم در شهر ارومیه برگزار می شود.
سرهنگ جلیل وحیدی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی راهیان نور و همچنین یادواره شهدا با منویات مقام معظم رهبری برگزار می شود، گفت: این برنامه ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده و امیدواریم در رابطه با ولنگاری فرهنگی که در کشور و به تبع استان ما نیز وجود دارد تاثیر گذار بوده و مشکلات را به حداقل برساند.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی هفتمین استان میزبان راهیان نور غرب کشور است، گفت: از ۶ یادمان شهدا در استان ۳ یادمان در سردشت قرار گرفته است که سالانه دهها هزار نفر از آنها بازدید می کنند و به علت خاصیت و مقتضیات این شهرستان نسبت به سایر یادمان های دیگر، سپاه و ستاد راهیان نور کشور هم توجه ویژه ای به این منطقه دارند.
سرهنگ وحیدی از مسئولان استانی و شهرستانی درخواست همکاری کرد تا متناسب با اقدامات شهدا و مردم بومی سردشت یک یادمان با ارزش در این منطقه ساخته شود.
با حضور زائرین، کاروان‌های راهیان نور و مردم شهیدپرور شهرستان در محل یادمان شهدای بلفت و دوپه زه واقع در منطقه عمومی سردشت مراسم گرامیداشت عملیات نصر ۷ برگزار شد.
عملیات نصر ۷ در روز ۱۴ مرداد سال ۶۶ با اهداف خارج کردن منطقه عمومی سردشت از دید تیر دشمن، ایجاد خط مناسب پدافندی در نوار مرزی، زیر دید و تیر قرار دادن شهرها و مناطق عمومی عراق و مهار تردد عناصر ضد انقلاب در محور سردشت، با حضور نیروهای لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) ، لشکر ۳۱ عاشورا، تیپ ۱۸ الغدیر و تیپ ۲۹ نبی اکرم (ص) کرمانشاه انجام شد و ارتفاعات بلفت و دوپازا در صفر مرزی از دست دشمن خارج و رزمندگان اسلام به شهر قلعه دیزه عراق مسلط شدند.
شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفری در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار گرفته است.این شهرستان در ۷ تیر سال ۶۶ مورد تهاجم بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق قرار گرفت و در جریان آن دهها شهید و بیش از ۸ هزار مصدوم شیمیایی بر جای ماند که هنوز هم درب شهادت در این شهرستان باز است.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا، در این عملیات بیش از ۷۰۰نفر از رزمندگان اسلام مجروح و ۱۷۵ تن به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که سردارانی همچون بابایی، دین شعاری و بنی هاشم ازجمله آنان بودند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۸:۴۶ ق.ظ

دیدگاه


چهار + = 10