پروژه تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه اسفندماه افتتاح می‌شود

پروژه تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه اسفندماه افتتاح می‌شود

گروه خبر: مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: افتتاح تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه، در دهه فجر پیش‌بینی نمی‌شود اما به احتمال فراوان در اسفند ماه افتتاح و به بهره‌برداری برسد.
به گزارش آراز آذربایجان،مسعود تجریشی ، با اشاره به اینکه پروژه انتقال بین‌حوزه‌ای مرزی که قرار است آب را به دریاچه انتقال دهد، هم اکنون به خوبی در حال پیشرفت است اظهار داشت: هر چند که اخیرا در اجرا به برخی مشکلات برخورد کرده بود که خوشبختانه در حال رفع است و تا پایان سال افتتاح می‌شود.
وی تصریح کرد: افتتاح تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه، در دهه فجر پیش‌بینی نمی‌شود اما به احتمال فراوان در اسفند ماه افتتاح و به بهره‌برداری برسد.
مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: هم اکنون دو پروژه بزرگ احیای دریاچه ارومیه مانند تصفیه‌خانه تبریز و ارومیه نیز در حال نصب دستگاه هستند. امروز تراز دریاچه ۱۲۷۱٫۲۳ بود که در مقایسه با مشابه سال گذشته که ۱۲۷۱٫۲۵ بود کاهش را نشان می‌دهد. وسعت دریاچه نیز به دو هزار و ۷۷۶ کیلومترمربع رسید در حالی که وسعت آن در مشابه سال گذشته که دو هزار و ۷۹۴ کیلومترمربع بود از وضعیت بهتری برخوردار بوده است.در سال گذشته حجم آب موجود دریاچه ارومیه سه میلیارد و ۲۹ میلیون مترمکعب بوده که این مقدار در سال جاری با کاهش پنج میلیون مترمکعبی به سه میلیارد و ۲۴ میلیون مترمکعب رسیده است.
با توجه به کاهش تراز، حجم و وسعت دریاچه ارومیه، پیش‌بینی می‌شود با افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های بزرگی همچون تونل انتقال آب و دو تصفیه‌خانه ارومیه و تبریز شاهد جانی دوباره در نگین آبی آذربایجان باشیم.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۴:۱۲ ب.ظ

دیدگاه


نُه × = 72