نماينده مردم خوي در مجلس:

اصلاح نظام بانکی مهمترین اولویت شرایط اقتصادی فعلی است

اصلاح نظام بانکی مهمترین اولویت شرایط اقتصادی فعلی است

گروه خبر: عضو کمیسیون اقتصادی ادامه افزود: در شرایط فعلی اقتصادی مهمترین اولویت، اصلاح و ساماندهی نظام بانکی کشور است.
به گزارش آرازآذربایجان ، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع قانون ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی نهایی شده است گفت: علاوه بر آن هم‌اکنون برجسته‌ترین طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس، موضوع بانکداری اسلامی است. سیدتقی کبیری با اشاره به اینکه هم‌اینک در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سه طرح و لایحه اصلی مدنظر قرار دارد اظهار کرد: یکی از آنها قانون ارزش افزوده بوده که تقریبا نهایی شده است.
وی تصریح کرد: موضوع لایحه صندوق مکانیزه فروش نیز به صحن مجلس آمده و در مسیر نهایی شدن است و علاوه بر آن موضوع تحقیق و تفحص از گمرک ایران نیز مطرح بوده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اینک شاید برجسته‌ترین طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، موضوع بانکداری اسلامی است و در این رابطه، این طرح تبدیل به سه طرح بانک توسعه صادرات، بانکداری جمهوری اسلامی و بانک مرکزی شده و در قالب مجزا، بانک مرکزی به پایان رسیده است.وی در تشریح اهداف این طرح ادامه داد: تامین ثبات و سلامت نظام پولی و بانکی، کارآمدسازی نظام تامین مالی، استقرار نظام بانکداری بر مبنای حق و عدل و منطبق با احکام فقه اسلام، در جهت حمایت از بخش واقعی اقتصاد کشور و همچنین صیانت از حقوق سپرده‌گذاران و سایر ذی‌نفعان از اهداف این طرح است.
وی بیان کرد: طرح بانک توسعه نیز تقریبا مراحل پایانی خود را طی می‌کند و نیز چند ماده واحد بانکداری جمهوری اسلامی ایران باقی مانده است.
کبیری در ادامه اظهار کرد: همچنین بحث لایحه هشت منطقه آزاد تجاری، سه منطقه الحاق و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی در مجلس تصویب شده اما شورای نگهبان ایراداتی بدان وارد کرد و هم اینک به کمیسیون اقتصادی مجلس بازگشته و در حال بررسی موضوع است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۹:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


+ 4 = نُه