۱۵۰۰ میلیارد ریال برای راه‌های روستایی در آذربایجان‌غربی هزینه شد

۱۵۰۰ میلیارد ریال برای راه‌های روستایی در آذربایجان‌غربی هزینه شد

آراز آذربایجان،رییس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: طی سال گذشته ۱۳۱ کیلومتر راه روستایی با صرف یک هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال اعتبار آسفالت شد.
علی صادقی پورافزود: این تعداد شامل روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بوده که آسفالت شده و ایمنی تردد وسایل نقلیه در این مسیرها ارتقا یافته است.
وی ادامه داد: محورهای روستایی آده – برنج آباد ، میر آباد و براسبی در شهرستان ارومیه، محور روستایی ملاکندی در شهرستان ماکو ، محور روستایی پیر یادگار در شهرستان چایپاره و محور روستایی صفاخانه در شهرستان شاهین دژ از جمله این پروژه‌هاست.
رییس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: محورهای روستایی زمزیران و بصره در شهرستان سردشت، محور روستایی یار علی در شهرستان مهاباد و محور روستایی سرد کوهستان در شهرستان بوکان از دیگر پروژه‌های اجرایی در این بخش است.
صادقی پور افزود: با اجرای عملیات آسفالت راه‌های روستایی درصد برخورداری خانوار روستایی بالای ۲۰ خانوار استان از راه آسفالت به نزدیک ۸۹ درصد افزایش یافته است.
آذربایجان غربی بیش از هشت هزار کیلومتر راه روستایی دارد که کمی بیش از ۵۰ درصد آن آسفالته است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


یک + = 2