امام جمعه اروميه:

وحدت بین مسلمانان در آذربایجان غربی باید بیش از پیش تقویت شود

وحدت بین مسلمانان در آذربایجان غربی باید بیش از پیش  تقویت شود

گروه خبر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: وحدت بین مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید بیش از پیش تقویت و زمینه برای مقابله با توطئه های دشمنان فراهم شود.
به گزارش آراز آذربایجان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در جلسه هماهنگی برنامه های هفته وحدت در آذربایجان غربی افزود: هفته وحدت و ایام ولادت نبی مکرم اسلام (ص) فرصت مناسبی برای توجه به اشتراکات دینی در کشور و استان است.
وی اضافه کرد: با همت علما و مسوولان آذربایجان غربی، وحدت بین شیعه و اهل سنت در استان حاکم است که باید در جهت تقویت آن بکوشیم.نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: مدیرانی که به وحدت و سیاست های تقریبی اعتقادی ندارند، نباید در مدیریت ها قرار بگیرند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: همه مسوولان و مدیران باید توجه جدی به مساله وحدت را در راس کارهای خود قرار دهند.
وی بیان کرد: برنامه های هفته وحدت باید باشکوه و در شان پیامبر گرامی اسلام (ص) برگزار شود.وی گفت: با هماهنگی های استانی می توان در این هفته در خصوص عفو و بخشش زندانیان جرائم غیرعمد اقدامات خوبی صورت داد.مسوول دفتر مرکز اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ۳۳ برنامه برای هفته وحدت توسط این دفتر در نظر گرفته شده است.حجت الاسلام عسگر فعال آذر افزود: جشن های هفته وحدت و آذین بندی مساجد و معابر باید با شکوه انجام‌ شود.
هفته وحدت از روز سه شنبه هفته جاری آغاز شده و تا یکشنبه هفته آینده ادامه می یابد.سه شنبه هفته جاری، سالروز ولادت پیامبر اعظم (ص) به روایت اهل سنت و یکشنبه هفته آینده نیز سالروز ولادت حضرت پیامبر اکرم (ص) به روایت اهل تشیع است.به ابتکار امام راحل، این هفته به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۱۶ ق.ظ

دیدگاه


9 + سه =