امام جمعه اهل سنت شاهين دژ :

غدیر خم نقطه اشتراک امت اسلامی است

غدیر خم نقطه اشتراک امت اسلامی است

گروه خبر:امام جمعه اهل سنت شاهین دژ گفت: عید غدیر خم به عنوان یکی از عیدهای بزرگ مسلمانان، نقطه اشتراک امت اسلامی، تجلی عزت و وحدت میان امت اسلام است.
ماموستا حاصل بالقچی اظهار داشت: عید غدیر از اعیاد بزرگ اسلامی و عید ولایت و امامت است، پیامبر اکرم(ص) در سال آخر عمر مبارکشان مامور شدند تا رسالت را کامل کنند، از این رو واقعه غدیر به فرموده نبی مکرم اسلام تکمیل کننده رسالت ایشان در هدایت مردم جهان است.وی تاکید کرد: در کتاب های معتبر اهل سنت و احادیث نبوی درباره واقعه غدیر اتفاق نظر وجود دارد.امام جمعه اهل سنت شاهین دژ با اشاره به ترفندهای مختلف دشمنان در ایجاد اختلاف بین مسلمانان گفت: آنان تلاش می کنند تا به انحای مختلف بین همه مسلمانان اختلاف ایجاد کنند تا همه را از اسلام دور کنند.
بالقچی اضافه کرد: در جامعه اسلامی شیعه و سنی با یکدیگر برادرند و احترام به مقدسات یکدیگر باعث تحکیم وحدت در جامعه و تعمیق برادری بین پیروان این دو مذهب شده است.
وی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) شخصیت محبوب و الگوی جامعه بشریت است و وحدت مهمترین نیاز امت اسلامی به شمار می_رود.بالقچی ادامه داد: نقشی که حضرت علی در جامعه اسلامی ایفا کرده است هیچ کس نتوانسته به اسلام ایفا کند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تقریب، امام جمعه اهل سنت شاهین دژ با بیان اینکه مسلمانان جهان باید از وحدت حاکم بر جامعه اسلامی ایران درس بگیرند، گفت: استکبار جهانی در تلاش است تا بین امت اسلامی تفرقه ایجاد کنند و ظهور داعش و دیگر گروه های تروریستی نتیجه این سیاست جنایتکارانه است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۵ ب.ظ

دیدگاه


چهار × 6 =