آذربایجان‌غربی محل آزمایش مدیران ناکارآمد و ناشایست نیست

آذربایجان‌غربی محل آزمایش مدیران ناکارآمد  و ناشایست نیست

گروه خبر: رییس مجمع نمایندگان آذربایجان_غربی ، با تاکید بر ضرورت رعایت عدالت و شایسته سالاری در عزل و نصب ها، گفت: باید در عزل و نصب ها، قومیت بازی و فامیل بازی را کنار گذاشت و این مهم در دستور کار وزرا و مسئولان قرار گیرد.
به گزارش آراز آذربایجان ؛ سیدسلمان ذاکر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور در تذکری به وزیر کشور و مسئولان دستگاه های اجرایی، گفت: در عزل و نصب ها دقت و شایسته سالاری را رعایت کنید؛ انصاف داشته باشید و از تبعیض خودداری کنید، استان ما استان محل آزمایش مدیران ناکارآمد و ناشایست نیست؛ متاسفانه استان به محلی برای تربیت افرادی تبدیل شده که دلبخواه برخی مسئولان و مقامات هستند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم افزود: باید افرادی به کارگیری شوند که استان، فرهنگ و آداب و رسوم مردم را بشناسند و احساسات مردم را جریحه دار نکنند و برای خدمت به مردم تلاش کنند؛ متاسفانه در حال حاضر گرفتار این مقوله هستیم در کدام یک از استان ها این همه مدیرکل غیربومی به کار گرفته شده است.
وی ادامه داد: مدیرانی که استانی نباشند تمام وقت خود را به رفت و آمدها اختصاص می دهند و دائم در سفر هستند؛ دارایی و پول آنها در استان های دیگر اما قدرت شان در استان ما است؛ مدیران غیربومی در برخی موارد حتی ۱۰ روز و یک ماه حضور ندارند و این خیانت به مردم و جوانان استان است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: در برخی موارد از شهرستان افرادی که موفق نیستند و فرهنگ، قومیت و مردم ارومیه را نمی شناسند به عنوان مسئولان مرکز استان منصوب می کنند؛ آیا این عدالت یا خیانت است؟
مسائل امنیتی یا سیاسی مستثنی است اما وقتی این افراد هیچ آگاهی از مردم و فرهنگ استان ندارند و به فکر مردم نیستند چگونه می خواهند به مردم خدمت کنند و پاسخگو باشند.ذاکر افزود: سال ها باید طول بکشد تا در جریان امور قرار گیرند؛ باید در عزل و نصب ها قومیت بازی و فامیل بازی را کنار گذاشت و نیاز است وزرا و مسئولان این مهم را در دستور کار قرار دهند؛ بی توجهی نسبت به این مهم افت رشد اقتصادی کشور و استان ها را در پی دارد.عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی ادامه داد: رعایت عدالت در عزل و نصب ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد و این توصیه حضرت علی ( ع ) است.
عضو فراکسیون روحانیت مجلس در تذکری به وزیر کشور، استاندار و شهردار ارومیه، گفت: چرا مشکل رانندگان، اتوبوس‌داران و تاکسی‌داران ارومیه را حل نمی‌کنید؟ تا کی باید جلوی استانداری تجمع کنند و از نمایندگان خواستار رفع مشکلاتشان شوند؛ چرا باید عمر ناوگان ما بیش از ۱۵ سال باشد و نوسازی نشوند؟ آیا این در شان مردم است؟.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰ ق.ظ

دیدگاه


6 + = هفت