آراز آذربايجان گزارش مي دهد//

نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری ومجلس دوازدهم در آذربایجان غربی

نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری ومجلس دوازدهم در آذربایجان غربی

گروه سیاسی: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفند رأی گیری در دو هزار و ۳۰۲ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی آذربایجان غربی برگزار شد.
پس از پایان فرآیند رأی گیری، آرای حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌ها شمارش و از سوی ستاد انتخابات آذربایجان غربی اعلام شد.
تاکنون نتایج حوزه‌های انتخابیه شهرهای استان آذربایجان غربی به قرار زیر اعلام شده است.
بنا به اعلام ستاد انتخابات آذربایجان غربی ۲ میلیون و ۵۶۴ هزار نفر در آذربایجان غربی واجد شرایط رأی دادن بودند که از این تعداد، یک میلیون و ۳۰۰ هزار و ۲۵۹ نفر آقا و یک میلیون ۲۶۴ هزار و ۴۵۴ نفر خانم بودند.
همچنین ۱۴۱ هزار و ۶۵ نفر رأی اولی در آذربایجان غربی امسال پای صندوقهای رأی رفتند که از این تعداد نیز سهم دختران ۶۸ هزار و ۸۸۹ نفر و سهم پسران ۷۲ هزار و ۱۷۶ نفر بود.انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۱۱ اسفند امسال همزمان با سراسر کشور در ۱۰ حوزه انتخابیه آذربایجان غربی برگزار شد.اعلام نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان غربی با پایان فرآیند شمارش آرا نتایج انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان غربی اعلام شد.آقای سید علی اکبر قریشی با ۴۹۷ هزار و ۲۸۷ رای- آقای عسگر دیرباز با ۳۰۵ هزار و ۱۱۲ رای و آقای محمد حسین بیاتی با ۳۵۰ هزار و ۶۵۳ رای بعنوان منتخیبن مردم آذربایجان غربی در ششمین دوره دوره مجلس خبرگان رهبری معرفی شدند.
منتخبان مردم ارومیه برای حضور در مجلس دوازدهم
ستاد انتخابات آذربایجان غربی اعلام کرد: حاکم ممکان، شهین جهانگیری و سید سلمان ذاکر منتخب مردم ارومیه برای حضور در مجلس دوازدهم شدند. مردم ارومیه در انتخابات ۱۱ اسفند امسال حضوری پرشور داشتند و سه نفر منتخب آنان با کسب بیش از ۲۰ درصد کل آرای ماخوذه راهی مجلس شدند.
طبق اعلام ستاد انتخابات آذربایجان غربی، در این دوره از انتخابات حاکم ممکان با ۱۱۹ هزار و ۷۶۶ رای نخستین فرد راه یافته به مجلس دوازدهم بود، شهین جهانگیری ۱۱۷ هزار و ۷۸۶ رای کسب کرد و سید سلمان ذاکر ۱۱۵ هزار و ۷۶۱ رای به دست آورد.
حوزه انتخابیه مهاباد:
سلام ستوده با کسب ۱۵ هزار و ۸۸۵ رأی در انتخابات ۱۱ اسفند به عنوان نماینده مردم این شهرستان در مجلس دوازدهم انتخاب شد.
پس از پایان شمارش آرای این حوزه انتخابیه سلام ستوده با ۱۵ هزار و ۸۸۵ رأی از مجموع ۴۱ هزار و ۲۸۶ رأی صحیح و کسب ۳۸ درصد آرای اخذ شده منتخب مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی شد.
حوزه انتخابیه خوی:
عادل نجف زاده با کسب بیشترین آرا به عنوان نماینده حوزه انتخابیه خوی و چایپاره در مجلس دوازدهم انتخاب شد.عادل نجف‌زاده با ۴۹ هزار و ۱۳۴ رأی، در مجموع نزدیک به ۳۰ درصد آرای مردم حوزه انتخابیه خوی و چایپاره را از آن خود کرد.
حوزه انتخابیه سلماس:
یعقوب رضازاده با کسب بیشترین آرا به عنوان نماینده این شهرستان در مجلس دوازدهم انتخاب شد.
یعقوب رضازاده با ۱۹ هزار و ۱۳۳ رأی در مجموع ۲۴٫۸۳ درصد آرای مردم شهرستان سلماس را از آن خود کرد.
حوزه انتخابیه نقده – اشنویه:
عبدالکریم حسین‌زاده با کسب ۳۶ هزار و ۴۱۶ رأی از مجموع آرای مأخوذه در این حوزه به عنوان نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس دوازدهم انتخاب شد.در این حوزه انتخابیه همچنین علی پیام با ۳۰ هزار و ۷۷۷ رأی و جمال امین‌عشایری با هشت هزار و ۸۷۶ رأی در جایگاه‌های بعدی قرار داشتند.
حوزه انتخابیه ماکو، چالدران، شوط و پلدشت:
عمر علی‌پور با کسب ۴۶هزار و ۴۸۶ رای از مجموع آرای ماخوذه در این حوزه به عنوان نماینده مردم این حوزه در مجلس دوازدهم انتخاب شد. میزان مشارکت در ماکو ۶۷ درصد و در حوزه انتخابیه ماکو، چالدران، شوط و پلدشت ۶۵ درصد بوده است.
حوزه انتخابیه سردشت، پیرانشهر و میرآباد:
کمال حسین‌پور با کسب ۴۴ هزار و ۵۲ رای، دوباره منتخب مردم سردشت، پیرانشهر و میرآباد شد و به مجلس دوازدهم راه یافت. از مجموع ۶۸ هزار و ۴۳۰ رای ماخوذه در این حوزه انتخابیه کمال حسین‌پور توانست بیشترین تعداد رای را به خود اختصاص دهد و برای دومین بار به عنوان نماینده مردم سردشت و پیرانشهر وارد مجلس شود.
حوزه انتخابیه بوکان:
محمدقسیم عثمانی با کسب ۱۳ هزار و ۱۴۱ رای نماینده مردم این شهرستان در مجلس دوازدهم شد. محمدقسیم عثمانی با کسب این تعداد رای، از مجموع ۴۷ هزار و ۹۶۶ آرای ماخوزه در این حوزه انتخابیه به عنوان نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی انتخاب شده است.
حوزه انتخابیه شاهین‌دژ – تکاب:
حجت الاسلام محمد میرزایی با کسب ۱۵ هزار و ۹۴۴ رای از مجموع آرای ماخوذه در این حوزه به عنوان نماینده مردم این حوزه در مجلس دوازدهم انتخاب شد. از بین بیش از ۷۵ هزار و ۴۸ نفر در انتخابات حوزه شاهین‌دژ – تکاب حجت الاسلام محمد میرزایی به عنوان نماینده مردم انتخاب شد.
حوزه انتخابیه میاندوآب باروق و چهاربرج:
علی احمدی با کسب ۳۳ هزار و ۴۴۶ رای، منتخب مردم شهرهای میاندوآب باروق و چهاربرج در مجلس دوازدهم شد. از مجموع ۹۶ هزار و ۷۲۹ آرای این حوزه انتخابیه بعد از علی احمدی، جهانبخش محبی نیا با ۲۶ هزار و ۶۱۳ رای، حسین فرج زاده ۱۷ هزار و ۹۵۹ رای، معصومه خلیل زاده ۶ هزار و ۶۹۰ رای و فریدون فائضی‌نیا ۲ هزار و ۶۲۷ رای بیشترین رای را کسب کردند.
Arazazarbaijan.siyasi@gmail.com

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۲۴ ق.ظ

دیدگاه


یک × 4 =