طرح هرکوچه یک حسینیه در خوی اجرا می شود

طرح هرکوچه یک حسینیه در خوی اجرا می شود

آراز اذربایجان– پیرغلام و مجری طرح هر کوچه یک حسینیه در خوی گفت: به مناسبت ماه محرم و به همت پیر غلامان حسینی و مداحان جوان خویی این روزها هرکوچه و مقابل منزل هر شهیدی به یک حسینه تبدیل شده است.
جواد طبقی در خصوص نحوه اجرای این طرح اظهارکرد: باوجود شیوع ویروس کرونا در ماه محرم امسال شکل و شیوه طرح هر کوچه یک حسینیه در خوی عزاداری‌ها هم متفاوت شده است.
وی ادامه داد: در شهرستان خوی به همت پیرغلامان و مداحان جوان برای پیشگیری از شیوع کرونا طرح هر کوچه و مقابل منزل هر شهید یک حسینه است با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.
طبقی هدف از اجرای این طرح را نشر فرهنگ عاشورا با الهام از خون شهدا دانست و افزود: در این طرح پیر غلامان با مشارکت مداحان جوان از اول ماه محرم در کوچه‌هایی که منزل شهدا در آن وجود دارد حضور می‌یابند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با ویروس کرونا بیاد شهدای کربلا و با همراهی همسایگان عزاداری می‌کنند
وی یادآور شد: این طرح با استقبال خوب خانواده‌ها و دوستداران اهل بیت (ع) مواجه شده است و قرار که در ۷۲ کوچه خوی به یاد ۷۲ شهید کربلا تا دهه اول ماه صفر برگزار شود.
کد خبر

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱:۲۴ ب.ظ

دیدگاه


+ یک = 3