- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

طرح هرکوچه یک حسینیه در خوی اجرا می شود

Posted By admin On شهریور ۵, ۱۳۹۹ @ ۱:۲۴ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آراز اذربایجان– پیرغلام و مجری طرح هر کوچه یک حسینیه در خوی گفت: به مناسبت ماه محرم و به همت پیر غلامان حسینی و مداحان جوان خویی این روزها هرکوچه و مقابل منزل هر شهیدی به یک حسینه تبدیل شده است.
جواد طبقی در خصوص نحوه اجرای این طرح اظهارکرد: باوجود شیوع ویروس کرونا در ماه محرم امسال شکل و شیوه طرح هر کوچه یک حسینیه در خوی عزاداری‌ها هم متفاوت شده است.
وی ادامه داد: در شهرستان خوی به همت پیرغلامان و مداحان جوان برای پیشگیری از شیوع کرونا طرح هر کوچه و مقابل منزل هر شهید یک حسینه است با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.
طبقی هدف از اجرای این طرح را نشر فرهنگ عاشورا با الهام از خون شهدا دانست و افزود: در این طرح پیر غلامان با مشارکت مداحان جوان از اول ماه محرم در کوچه‌هایی که منزل شهدا در آن وجود دارد حضور می‌یابند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با ویروس کرونا بیاد شهدای کربلا و با همراهی همسایگان عزاداری می‌کنند
وی یادآور شد: این طرح با استقبال خوب خانواده‌ها و دوستداران اهل بیت (ع) مواجه شده است و قرار که در ۷۲ کوچه خوی به یاد ۷۲ شهید کربلا تا دهه اول ماه صفر برگزار شود.
کد خبر


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d9%87%d8%b1%da%a9%d9%88%da%86%d9%87-%db%8c%da%a9-%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86%db%8c%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d9%88%db%8c-%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%a7-%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%88%d8%af/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.