احداث پروژه راه‌آهن پرسرعت ارومیه به تبریز لغو نشده است

احداث پروژه راه‌آهن پرسرعت ارومیه به تبریز لغو نشده است

آراز آذربایجان-نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: احداث پروژه راه‌آهن پرسرعت ارومیه به تبریز لغو نشده است.
سید هادی بهادری ، با اشاره به برخی پیگیری‌های خود در مورد مسائل مختلف این شهر و استان آذربایجان غربی اظهار داشت: با توجه به اینکه پروژه احداث راه‌آهن پرسرعت ارومیه به تبریز در مرحله مطالعاتی قرار دارد بنابراین در لیست مصوبات سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان نیامده است و این پروژه لغو نشده است.
وی تصریح کرد: قطار به عنوان یک زیرساخت برای استان آذربایجان غربی و توسعه شهر ارومیه مورد توجه همگان است بنابراین در نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور برای تخصیص اعتبار آغاز مراحل اتصال ایستگاه فعلی قطار به ایستگاه داخل شهر نیز مورد مطالبه قرار گرفته و دستور مساعد رئیس این سازمان نیز بر این نامه صادر شده است.
بهادری افزود: در یک نامه دیگری به رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با طرح یکسری استدلال‌های منطقی موضوع تأمین اعتبار برای جبران عقب ماندگی‌های استانهای عملیاتی در دوران دفاع مقدس نیز مورد مطالبه قرار گرفته است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: به تازگی نامه هیئت‌رئیسه فراکسیون احیاء دریاچه ارومیه به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز برای تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال برای تبدیل باغ و زمین‌های کشاورزانی که تمایل به کشت زعفران، گیاهان دارویی کم آب بر و پسته دارند نوشته و ارسال شده که در صورت حرکت در چنین مسیری به احیای عملی دریاچه ارومیه نیز نزدیک‌تر خواهیم شد.
وی افزود: اخیر تعدادی از نمایندگان مجلس به خاطر اهمیت موضوع دریاچه ارومیه در نامه‌ای از رئیس‌جمهور خواسته‌اند ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای اجرای شبکه آبیاری تحت‌فشار در حوزه آبریز دریاچه ارومیه تخصیص یابد که امیدواریم این درخواست نیز سرنوشت مطلوبی پیدا کند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۳ ق.ظ

دیدگاه


سه + 7 =