استاندار آذربایجان غربی: تمرچین مسیری امن برای تردد زائران حسینی است

استاندار آذربایجان غربی: تمرچین مسیری امن برای تردد زائران حسینی است

آراز آذربایجان، استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به انتخاب مرز تمرچین پیرانشهر به عنوان یکی از مبادی ورودی به کشور عراق در ایام زیارت اربعین گفت: با رایزنی‌های انجام شده با طرف عراقی، امنیت کامل در این مسیر تردد برای زائران اربعین حسینی فراهم است.
محمد صادق معتمدیان در جلسه ستاد اربعین در مرز تمرچین اظهار کرد: رایزنی‌ و هماهنگی‌های تنگاتنگی با مسوولان عراقی برای این منظور انجام شده و مرز تمرچین مسیر مطمئن و امنی برای تردد زائران کشورهای همسایه و استان‌های شمال غرب جهت حضور در راهپیمایی اربعین خواهد بود.
وی نزدیکی مرز تمرچین به شهر زیارتی سامرا در عراق را یکی از مزیت‌های مسیر زیارتی اربعین از این مرز اعلام کرد و افزود: عمده تردد از مرز تمرچین به صورت کاروانی انجام خواهد شد.
استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر بهره گیری از تمام ظرفیت‌های شرکت‌های خدمات رسان در بحث ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان نباید نگاه انتفاعی به زائران اربعین حسینی داشته باشند.
وی کاهش هزینه‌های سفر زیارتی اربعین حسینی را یکی از سیاست‌های جمهوری اسلامی دانست و گفت: رایزنی‌های صورت گرفته برای متعادل شدن قیمت‌ها در این مسیر زیارتی انجام شده و خدمات متنوعی نیز به زائران ارائه خواهد شد.
معتمدیان ادامه داد: تدابیر لازم در بحث بهداشت، درمان، روشنایی مسیر، سوخت رسانی، امکانات پزشکی و اختصاص بالگرد در این مرز انجام شده و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
وی از پلیس آذربایجان‌غربی نیز خواست تا برای کنترل ترافیک در مسیر مرز تمرچین نهایت تلاش را بکار گیرد.
استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: همچنین برای بهبود زیرساخت‌های مرز تمرچین در حوزه تامین برق و آب برای زوار حسینی، تدابیری اندیشیده شده که برای تکمیل این روند از همراهی کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین نیز استفاده کردیم.
مهتمدیان با بیان اینکه امام حسین (ع) متخص تشیع نیست، اظهار کرد: قطع یقین اهل سنت، اقلیت‌های دینی و تمامی انسان‌های آزاده در راهپیمایی اربعین حسینی حضوری فعال خواهند داشت که انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی در همین راستا ضروری است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر تنها مرز رسمی استان آذربایجان غربی با منطقه اقلیم کردستان عراق در شهرستان پیرانشهر در جنوب این استان قرار دارد و امسال برای اولین بار امکان تردد زائران از این مرز به سوی عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی فراهم شده است.
زائران متردد از مرز تمرچین، در اولین شهر زیارتی مسیر خود به سامرا و کاظمین مشرف می‌شوند، شهرستان مرزی پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی و ۱۴۵ کیلومتری ارومیه واقع شده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۴:۴۸ ب.ظ

دیدگاه


+ 4 = هفت