پیشرفت چالدران در گرو توسعه گردشگری و صنایع معدنی

پیشرفت چالدران در گرو توسعه گردشگری و صنایع معدنی

آرازآذربایجان،استاندار آذربایجان‌غربی گفت: گردشگری، کشاورزی و معدن پیشران‌های توسعه شهرستان چالدران هستند.
استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که شب گذشته با موضوع چالدران در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و معدن پیشران‌های اصلی توسعه چالدران به شمار می‌روند، گفت: سعی می‌کنیم سرمایه گذاری‌های خوبی با همکاری نهاد‌های مختلف بر روی این پیشران‌ها داشته باشیم تا زمینه توسعه این منطقه فراهم شود.
محمدصادق معتمدیان افزود: تلاش می شود که از ظرفیت‌های استانی و ملی در اختیار سازمان‌ها در راستای توسعه و پیشرفت چالدران استفاده کنیم تا این شهرستان روز به روز وضعیت بهتری داشته باشد.
وی با اشاره به اجرایی شدن اکثر پروژه‌‍‌های مصوب دور نخست سفر به شهرستان چالدران در دی ماه ۱۴۰۰ اضافه کرد: با توجه به عقب افتادگی‌های شهرستان، مصوبات جدید هم در پایان سفر دوم ابلاغ می‌شود و با زمان بندی مشخص اجرایی خواهد شد.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: امیدواریم بعد از اتمام این مصوبات در ۲ مرحله، وضعیت شاخص‌های چالدران بهبود یافته و به سمت ارتقای روزافزون سوق پیدا کند.
معتمدیان یکی از اقدامات در استان را جبران بخشی از عقب افتادگی‌های فرهنگی دانست و اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت‌های مختلف سعی می‌کنیم تا ارتقای شاخص‌های فرهنگی را در نقاط مختلف استان شاهد باشیم.
وی با اشاره به راه اندازی مرز تمرچین برای عبور زائران اباعبدالله الحسین (ع) طی ۲ سال متوالی گفت: همین امر منطقه را در بر گرفته و علاوه بر داخل استان و استان‌های همجوار، برخی کشور‌های همسایه را نیز در حوزه فرهنگی تحت تاثیر قرار داده است.
وی افزود: میزبانی مسابقات قرآن دانشگاهیان و برگزاری محافل انس با قرآن همزمان با این مسابقات در ۲۰ شهرستان، اقدام مهمی بود که با حضور پرشور مردم و قاریان برجسته برگزار شد.
استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: برای اجرای این برنامه‌ها و همچنین بهبود زیرساخت‌های فرهنگی، کمک همه نهاد‌ها و استفاده از ظرفیت‌های مختلف بسیار ضروری است.
معتمدیان اضافه کرد: مسائل مذهبی و فرهنگی از اولویت‌ها و زیرساخت‌های اصلی است که مطمئنا در این حوزه توجه لازم و ویژه در استان صورت می‌گیرد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۲ ق.ظ

دیدگاه


+ 2 = هفت