افتتاح ۵۲۶ طرح کشاورزی همزمان با دهه فجر در آذربایجان‌غربی

افتتاح ۵۲۶ طرح کشاورزی همزمان با دهه فجر در آذربایجان‌غربی

آراز آذربایجان- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۵۲۶ طرح حوزه کشاورزی با یک‌هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال هزینه همزمان با دهه مبارک فجر امسال در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
رسول جلیلی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بهره ‌برداری از این طرح‌ها موجب تثبیت اشتغال برای یک‌هزار و ۲۵۱ نفر به صورت مستقیم خواهد بود.
وی با اشاره به دستاوردهای تحقیقاتی در بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همزمان با گرامیداشت ایام دهه فجر، ۶ دستاورد تحقیقاتی بخش کشاورزی در استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که برای اجرای آنها، ۲ میلیارد ریال هزینه شده‌است.
وی ادامه داد: این طرح‌ها شامل معرفی دو پایه پیوندی اسپوتا و ناظمیه در انگور با قابلیت مقاومت در برابر سرطان طوقه و ریشه، معرفی چهار رقم گردوی برتر از جمله رقم چالدران، اجرای پروژه افزایش بهره‌وری مصرف آب در راستای طرح تحولی ترویج برای احیای دریاچه ارومیه، رونمایی از چهار عنوان کتاب منتشر شده در سال جاری و معرفی سه رقم گندم نان دیم با عملکرد بالا و نیاز آبی کم است.
محمد دیبایی، رییس اداره روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: دیدار با خانواده معظم شهدای جهادکشاورزی به ویژه شهدای انقلاب اسلامی، برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و جشنواره غذاهای محلی و سنتی، برگزاری مسابقه مقاله نویسی با موضوع دهه فجر و تبیین گام دوم انقلاب، معاینه رایگان اکیپ‌های دامپزشکی، ارائه خدمات کشاورزی رایگان توسط شرکت های خدمات مشاوره‌ای کلینیک‌های گیاه پزشکی، برگزاری مراسم جشن پیروزی انقلاب، راه‌اندازی نمایشگاه عکس پیروزی انقلاب اسلامی و تجلیل از کشاورزان نمونه از جمله برنامه‌های این دهه به شمار می رود که در این سازمان تدوین شده است.
آذربایجان‌غربی استانی مبتنی بر اقتصاد کشاورزی بوده و ۲۳۵ هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲:۱۳ ب.ظ

دیدگاه


9 × = شصت سه