وضعیت ۱۰ شهر آذربایجان غربی قرمز شد/شناسایی ۸۳۹ بیمار جدیدکرونایی

وضعیت ۱۰ شهر آذربایجان غربی قرمز شد/شناسایی ۸۳۹ بیمار جدیدکرونایی

آرازآذربایجان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: وضعیت کرونایی ۱۰ شهر استان از جمله ارومیه طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرمز شده است.
محمدامین ولی‌زاد در گفتگو با بیان اینکه این شهرستان‌ها شامل ارومیه به همراه خوی، ماکو و چایپاره در شمال استان و اشنویه، نقده، میاندوآب، بوکان، شاهین دژ و تکاب در جنوب استان است، اضافه کرد: همچنین ۶ شهرستان آذربایجان غربی وضعیت نارنجی کرونایی دارند که مهاباد، سردشت، پیرانشهر، چالدران، پلدشت و سلماس را شامل می‌شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: همچنین شهرستان شوط در شمال استان وضعیت زرد کرونایی دارد که امیدواریم به سمت نارنجی و قرمز حرکت نکند.
ولی‌زاده ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط همه افراد جامعه در این وضعیت ضروری است که امیدواریم با اهتمام شهروندان، از وضعیت قرمز و نارنجی به سمت زرد و آبی حرکت کنیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: بستری شدگان روزانه سندرم حاد تنفسی در استان طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۸۱ نفر رسید که بیشترین رقم طی حدود سه ماه گذشته است.
وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۳۹ فرد مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی شناسایی شد که از این تعداد ۲۲ درصد در مراکز درمانی بستری شدند، بیان کرد: با اضافه شدن بیماران جدید، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۶۹۴ نفر رسید.
ولی زاده با اشاره به اینکه از این تعداد، ۱۷۲ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی بستری بوده و ۴۳ نفر با استفاده از ونتیلاتور قادر به تنفس هستند، اظهار کرد: همچنین متأسفانه در این مدت ۲ نفر در آذربایجان غربی شامل یک نفر در هریک از شهرستان هار ارومیه و ماکو بر اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست دادند که با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به هفت هزار و ۳۱۰ نفر رسید.
تاکنون بیش از ۳۴۵ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۲.۱ درصد از این تعداد، جان خود را از دست داده‌اند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۳ ق.ظ

دیدگاه


پنج × 1 =