مراکز درمانی آذربایجان غربی به ۶۲۷قلم تجهیزات درمان کرونا مجهز شد

مراکز درمانی آذربایجان غربی به ۶۲۷قلم تجهیزات درمان کرونا مجهز شد

آراز آذربایجان- معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت:۶۲۷ قلم تجهیزات پزشکی درمان کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان تحویل شد.
ایرج محبی صبح یکشنبه در مراسم تحویل این تجهیزات پزشکی اظهار کرد: کپسول اکسیژن، دستگاه اندازه گیری اکسیژن خون و تب سنج و دستگاه ضد عفونی یو وی از جمله این اقلام است.
وی ادامه داد: این تجهیزات به ارزش ریالی بیش از ۶۰۰ میلیون تومان از طرف یکی از بانک‌های به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان اهدا شده است.
محبی افزود: این بانک در سطح کشور بیش از ۱۵ هزار قلم کالای پزشکی به ارزش ۱۳ میلیارد تومان به مراکز درمانی اهدا کرده که از این مقدار ۶۲۷ قلم کالا به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان از آن مراکز بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی است.
جانشین قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی با بیان اینکه از آغاز شیوع کرونا تا کنون ۱۶۳ هزار و ۱۳ نفر در استان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند، ادامه داد: در شبانه روز گذشته، ۳۵۳ نفر در استان به کرونا مبتلا شده و ۱۵۶ تن از آنان در مراکز درمانی بستری شدند.
محبی اضافه کرد: با بستری شدن این تعداد بیمار، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به یک هزار و ۱۴۵ نفر رسید از این تعداد بیشترین میزان بستری‌ها با ۷۶ نفر در ارومیه، ثبت شده است.
از آغاز واکسیناسیون ۴۴ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در استان، تاکنون تنها ۶۰ درصد، معادل ۲۵ هزار نفر واکسن دریافت کرده‌اند و ضروری است تا فرزندان و نزدیکان افراد باقی مانده برای دریافت واکسن این افراد اقدام کنند.
همچنین همزمان با سراسر کشور واکسیناسیون رده سنی ۷۵ تا ۸۰ سال هم علیه کرونا در آذربایجان غربی آغاز شده واکسیناسیون افراد بر اساس فراخوان مراکز جامع سلامت انجام می‌شود.
از ۲۱ بهمن تاکنون نه گروه پرخطر، معادل ۵۵ هزار و ۵۳۷ نفر در آذربایجان غربی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۱ ق.ظ

دیدگاه


× سه = 21