معاون وزير بهداشت در اروميه:

مراکز درمانی آذربایجان غربی با صعود شیوع کرونا جوابگو نخواهند بود

مراکز درمانی آذربایجان غربی با صعود شیوع کرونا  جوابگو نخواهند بود

گروه خبر:معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ظرفیت بهداشتی درمانی در آذربایجان غربی برای ابتلای فعلی کافی است ولی اگر روند صعودی بشود، در مراکز درمانی دچار مشکل می شویم.
به گزارش آراز آذربایجان، ایرج حریرچی در گفتگو با خبرنگاران در ارومیه با انتقاد از روند صعود شیوع ویروس کرونا و بی توجهی مردم و مسئولان اظهارکرد: با عادی انگاری و عادی پنداری شاهد افزایش قابل توجهی از مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان غربی هستیم.
وی ادامه داد: در آذربایجان غربی با تدابیر خوبی که اندیشیده شده بود در اسفند و فروردین ماه که اوج بیماری در سایر استان‌ها بود در آذربایجان غربی مدیریت خوبی صورت گرفت و با افزایش و پیک بیماری و تلفات در آن ایام مواجه نشدیم.
حریرچی افزود: از اردیبهشت و خرداد ماه با توجه به بازگشایی های کشوری و عادی انگاری و عادی پنداری که در کل کشور حاصل شد رفتار مردم تغییر و با عدم رعایت نکات بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی در این استان شاهد افزایش قابل توجهی از موارد بروز بیماری در استان آذربایجان غربی بودیم.
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با وجود افزایش تعداد مبتلایان در استان، با تدابیر اتخاذ شده با کمبود تخت بیمارستانی، اکسیژن و یا کمبود مواد مصرفی و کیت‌های آزمایشگاهی مواجه نشدیم.حریرچی با اشاره به اینکه رعایت فاصله‌گذاری در مطب‌ها داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها کمرنگ شده که در این خصوص، تذکرهای لازم را به سازمان نظام پزشکی داده‌ایم افزود: اگر رعایت پروتکل‌ها مورد توجه قرار نگیرد، از اختیارات قانونی در این خصوص استفاده می‌کنیم.
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بهترین راه مقابله با ویروس کرونا پیشگیری است و با فاصله گذاری یک متری از یکدیگر، حداقل کردن ملاقات‌های غیرضروری استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست‌ها تأثیر گذار است.در هفته‌های اخیر شیوع ویروس کرونا در آذربایجان غربی سیرصعودی دارد و هم اکنون وضعیت اکثر شهرستانهای آذربایجان_غربی در وضعیت قرمز قرار دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۱ شهرستان از ۱۷ شهرستان در این استان در مناطق شمالی و جنوبی به ویژه شهر ارومیه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و مردم باید رعایت موارد ایمنی را به طور کامل در دستور کار قرار دهند. دکتر جواد آقازاده در حاشیه این نشست در گفت و گو یی افزود: این شهرها شامل ارومیه اشنویه، بوکان، پیرانشهر، تکاب، سردشت سلماس، مهاباد، میاندوآب، نقده و خوی هستند.وی اضافه کرد: ۶ شهرستان دیگر شامل ماکو، چالدران، چایپاره، شوط، شاهین‌دژ و پلدشت در آذربایجان غربی نیز در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند.رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: مردم موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را بیش از پیش رعایت کنند زیرا در غیر این صورت با افزایش قابل توجهی از مبتلایان و کمبودهای جدی مواجه خواهیم شد.
آقا زاده اظهار داشت: با وجود افزایش تعداد ابتلا مردم به کرونا در آذربایجان غربی خوشبختانه با کمبود تخت بیمارستانی، اکسیژن یا کمبود مواد مصرفی و کیت های آزمایشگاهی مواجه نشده ایم.
وی با اشاره به تعطیلی مراکز آموزش عالی حوزه های علمیه، مراکز فنی حرفه ای زبان‌سراها، کتابخانه‌ها، مهدهای کودک استخرهای سرپوشیده، قهوه خانه و چای خانه_ها خانه های بازی و سایر مراکز تفریحی تا آخر هفته آینده گفت: این اقدام نتیجه خوبی را در پی خواهد داشت زیرا هر اقدامی که در فاصله گذاری اجتماعی بعد از پنج روز سبب کاهش موارد سرپایی، بعد از ۲ هفته کاهش موارد بستری و بعد از یک ماه کاهش موارد مرگ و میر را در پی دارد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۶ ق.ظ

دیدگاه


× شش = 6