نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي تاکيد کرد

لزوم ترویج آموزه‌های دینی در انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان

لزوم ترویج آموزه‌های دینی در انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان

گروه خبر:نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: کارها و اقدامات انجام شده در انجمن اسلامی دانش‌آموزان حول محور اهل‌بیت (ع) است و باید در راستای ترویج آموزه‌های دینی قرار گیرد.
به گزارش آرازآذربایجان، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در آیین افتتاح دفاتر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهرستان‌های آذربایجان غربی که در سالن کنفرانس اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، گفت: اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی با اخلاص باید عمل کنند چراکه اخلاص در پیشرفت آن‌ها نقش اساسی دارد.
وی افزود: آذربایجان غربی استان منحصر به فردی است که توانسته برای نخستین بار افتتاح انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان سراسر استان را به طور همزمان انجام دهد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان از تنوع قومیتی برخوردار است، تصریح کرد: اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان مکان مناسبی برای اتحاد دانش‌آموزان شیعه و سنی و الگوی مناسبی برای ایجاد صمیمیت، همدلی و تعامل بین آنان است.
قریشی اظهار کرد: یکی از محورهای بسیار محکم که می‌تواند در راستای وحدت میان دانش‌آموزان شیعه و سنی مفید واقع شود و اهداف نظام را تسری بخشد، انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی است.
وی افزود: نکته‌ قابل توجه این است که کارها و اقدامات انجام شده در انجمن اسلامی دانش‌آموزان حول محور اهل‌بیت (ع) است و باید در راستای ترویج آموزه‌های دینی قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: وجود برخی هیئت‌های عزاداری در مناطق و شهرهای سنی‌نشین نشان‌دهنده همراهی و پشتیبانی از اهل‌بیت (ع) بوده و نشانگر وحدت و همدلی مسلمانان شیعه و سنی است.
قریشی خطاب به مدیران و مسئولان آموزش و پرورش اظهار کرد: تمام فعالیت‌ها و اهداف آموزش و پرورش به جهت اینکه تربیت نسل نوجوان و جوان را بر عهده دارند باید بر اساس نظام و پیشرفت کشور تدوین شود.
وی با بیان اینکه تربیت اصلی در سنین جوانی و نوجوانی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: مرحله نوجوانی و جوانی در زندگی هر شخصی مهم بوده چراکه تربیت صحیح و شکل‌گیری شخصیت فرد در این دوران صورت می‌گیرد.
more*امام‌شناسی باید در بحث‌های تربیتی دانش‌آموزان لحاظ شود
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بحث امام‌شناسی موضوع مهم دیگری است که باید در بحث‌های تربیتی دانش‌آموزان لحاظ شود و این امر تنها با استفاده از حضور روحانی در کلاس‌های درس امکان‌پذیر است.
فریدون سید مصطفوی در این آیین ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم گفت: ۲۳ انجمن دانش‌آموزی همزمان در سراسر آذربایجان غربی افتتاح شده است.
وی افزود: در دیدار اخیر مدیران آموزش و پرورش با مقام معظم رهبری ایشان فعالیت‌های انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان را حول ۲ محور سفارش کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تاکید بر حفظ ارزش‌های دینی تصریح کرد: محور نخست این بوده که دانش‌آموزان نباید از ارزش‌ها فاصله گرفته و در راستای ارزش‌های دینی فعالیت کنند.
مصطفوی اظهار کرد: دیدار دانش‌آموزان با خانواده شهدا بر اساس آموزه‌های دینی از جمله اقداماتی بوده که باید در برنامه‌های آموزش و پرورش لحاظ شود.
وی افزود: مهم‌ترین بحث در جلسات تربیتی پرداختن به مسئله نماز و قرآن بوده که در این امر ۳۷ هزار نفر در سراسر استان با امکانات موجود فعالیت دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تصریح کرد: برنامه‌ای که از سوی آموزش و پرورش کشور برای ترویج نماز و توسعه آموزه‌های دینی در مدارس در نظر گرفته شده حضور مدیران در نمازهای جماعت بوده که این امر موجب دلگرمی و حضور گسترده دانش‌‌آموزان در نماز جماعت مدارس می‌شود.
مصطفوی اظهار کرد: از برنامه‌هایی که برای انجمن دانش‌آموزان در نظر گرفته شده یادگیری آیات منتخب و موضوعی بوده که به صورت کتابچه در اختیار آنان قرار می‌گیرد.
وی گفت: برنامه دیگری که برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با فرهنگ دین و انقلاب در حال برگزاری است نشر کتاب‌های شهید آیت‌الله مطهری بوده که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی عنوان کرد: بحث امام‌شناسی موضوع مهم دیگری است که باید در بحث‌های تربیتی دانش‌آموزان لحاظ شده و این امر تنها با استفاده از حضور روحانی در کلاس‌های درس امکان‌پذیر است.
مصطفوی اظهار کرد: اداره آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تمام معاونت‌ها تمام فعالیت‌های پرورشی، تربیتی، سوادآموزی و سلامت را یکجا رصد کرده و با هدف مشترک در راستای اهداف متعالی کشور فعالیت دارند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۵:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


1 × نُه =