٣۴ طرح بازآفرینی شهری طی امسال در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

٣۴ طرح  بازآفرینی شهری طی امسال در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

آراز آذربایجان- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۳۴ طرح بازآفرینی شهری به ارزش یک هزار و ١٠٠ میلیارد ریال طی امسال در این استان اجرا می‌شود.
سید محسن حمزه‌لو اظهار داشت: امسال برنامه‌ریزی شده که هفت طرح ساخت مدرسه، چهار طرح احداث فضای سبز، ۲ طرح احداث سالن ورزشی، یک خانه محله و ۲ طرح ساخت مرکز سلامت در ارومیه و سایر شهرستان‌ها آغاز شود.
وی ادامه داد: امسال چهار طرح بهسازی معابر و کانال‌های دفع آبهای سطحی آغاز و بر اساس توافق انجام شده، قیر رایگان برای آسفالت و بهسازی معابر به شهرداری‌ها واگذار می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ارزش پروژه‌های بازآفرینی شهری استان یک هزار و ١٠٠ میلیارد ریال برآورد شده است.
حمزه‌لو گفت: علاوه بر این طرح‌ها در حال حاضر ١۴ پروژه بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غربی در دست اجراست.
وی تاکید کرد: بخشی از دستاوردهای مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان غربی در سال جهش تولید به پروژه‌های بازآفرینی شهری مربوط می‌شود.
وی تاکید کرد: اصلاح معابر بافت‌های ناکارآمد شهری از جمله رویکردهای بازآفرینی شهری به شمار می‌رود که هدف توسعه استاندارد شهری تعیین شده است.
اجرای طرح بازآفرینی شهری امید از ۱۹ بهمن سال ١٣٩٧ در سی و نهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در وزارت راه و شهرسازی کلید خورد؛ در این طرح برنامه نوسازی بافت‌های فرسوده توسط بخش خصوصی با تسهیل گری دولت اجرا می‌شود.
برای بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غریی هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ توسط شرکت بازآفرینی شهری تأمین می‌شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱:۳۷ ب.ظ

دیدگاه


چهار + 3 =