طی ۵۶ سال حضورم دروالیبال چنین اتفاق ناگواری را شاهد نبوده ام

طی ۵۶ سال حضورم دروالیبال چنین اتفاق ناگواری  را شاهد نبوده ام

نرگس موذنی حبشی
گروه گفتگو: مدیر فنی باشگاه شهرداری ارومیه و پیشکسوت والیبال کشور گفت: رشته والیبال به عنوان بخشی از زندگی و فرهنگ ریشه دار در گوشت و خون مردم ارومیه آمیخته شده و هیچ کسی حق توهین واهانت به تماشاگران فهیم و والیبال بلد شهر عشاق والیبال را ندارد.
یدالله کارگرپیشه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: تماشاگران ارومیه ای بیش از ۹۰۰ کیلومتر راه را به عشق دیدن فینال والیبال در ورزشگاه آزادی تهران پیموده بودند و باید از سوی فدراسیون و ماموران حاضر در سالن مورد احترام قرار می گرفتند نه ضرب و جرح.
وی اظهار کرد: مردم شهر ارومیه سابقه بسیار طولانی برای حضور در سالن مسابقات دارند و به جرات می توان ادعا کرد بهترین هواداران ایران و حتی جهان به شمار می روند به طوری که من طی ۵۶ سالی که در بطن والیبال حضور دارم چنین اتفاق ناگواری را شاهد نبوده ام.
کارگرپیشه گفت: من خود در سالن مسابقه حضور نداشتم ولی با عکس ها و تصاویر فجیعی که از این مسابقه دیدم واقعا قلبم به درد آمد و عقیده دارم که ماموران انتظامی نباید چنین برخورد تند و شدیدی با تماشاگران ارومیه ای انجام می دادند.
بازیکن و سرمربی اسبق تیم ملی والیبال کشور گفت: با کمی تامل به این نتیجه می رسیم که ماموران تهران و تماشاگران ارومیه ای هر دو فرزندان همین آب و خاک هستند و درگیری بین هموطنان ایرانی اصلا معنی ندارد.
وی ادامه داد: والیبال ارومیه بیش از نیم قرن برای تیم های ملی و ارتقاء سطح کیفی و کمی این رشته زحمت کشیده و جوانان بسیاری را تقدیم تیم های ملی کرده است و سزاوار این همه بی مهری و توهین نیست.کارگرپیشه افزود: مسئولان فدراسیون والیبال به عنوان بانیان مسابقات لیگ برتر نقش مهمی در جلوگیری از بروز چنین حوادث تلخ و ناگواری دارد چرا که مسئول هماهنگی ماموران انتظامی در سالن بوده و مسئولیت اصلی این درگیری ها به فدراسیون برمی گردد.وی گفت: فدراسیون والیبال به خوبی می توانست این قائله را ختم به خیر کند ولی شواهد نشان از این است که خود را کاملا کنار کشیده و در زمان بروز حوادث داخل سالن سکوت اختیار کرده اند که متاسفانه این امر کوتاهی در امور اجرایی و نظارتی فدراسیون است.
پیشکسوت والیبال ایران ادامه داد: ضرب و شتم در یک مسابقه ورزشی اصلا معنی ندارد و کتک خوردن نوجوانان و جوانان مشتاق و عاشق والیبال دور از انتظار بود که متاسفانه اتفاق افتاد و بسیار جای تاسف و اندوه است.
وقایع تلخ و ناگواری که بیش از یک هزار تماشاگر مشتاق والیبال پس از پایان دیدار فینال لیگ برتر امسال شاهد بودند طی بیست و هشت سال گذشته در تاریخ والیبال بی سابقه بوده است.
تیم شهرداری ارومیه عصر روز چهارشنبه ۲۷ اسفند ماه سال گذشته در حالی به مصاف تیم مدعی پیکان به میدان رفت که هواداران پرشور و عاشق والیبالش چنان شور و شوقی در سالن ایجاد کرده بودند که هواداران تهرانی نیز تحت تاثیر این نظم و هیجان قرار گرفته بودند.
از ۱۵۰۰ تماشاگر حاضر در سالن آزادی فدراسیون نزدیک به ۱۰۰۰ نفر از مشتاقان والیبال آذربایجان غربی و شهر ارومیه بودند که بیش از ۹۰۰ کیلومتر مسافت را برای تماشای بازی فینال پیموده بودند.
دیدار فینال رقابت های لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور عصر روز چهارشنبه هفته آخر اسفندماه با نتیجه ۳ بر ۲ به پایان رسید و در پایان این دیدار تماشاگران ارومیه ای توسط ماموران یگان ویژه مستقر در سالن فدراسیون والیبال مورد ضرب و جرح قرار گرفتند و روز تلخی را در آستانه سال جدید و ایام نوروز نظاره گر شدند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۴:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


4 × = سی شش