سنگ تمام مسئولان برای زمین گیر کردن دورناهای ارومیه

سنگ تمام مسئولان برای زمین گیر کردن دورناهای ارومیه

آراز آذربایجان، از دیرباز پایتخت والیبال آسیا و شهر عشاق والیبال ایران شناخته شده و عشق به والیبال درخون مردم این شهر عجین شده بطوری که بایک گشت گذار ساده در کوچه و خیابان شهر می توان این عشق و علاقه را شاهد بود.
عشق وعلاقه همواره باعث شده بازیکنان و استعداد های ورزشی بزرگی از دل این شهر به تیم ملی و باشگاه های بزرگ دنیا معرفی شوند.اما متاسفانه در چند سال اخیر به ویژه دوسال گذشته تیم والیبال ارومیه به دلیل ورود افراد غیر ورزشی و برخی سوءمدیریت ها با حواشی و مشکلاتی روبرو شده که این مشکلات منجر شد امسال پنجمین تیم سابقه دار لیگ برتر والیبال کشور در مرحله اول میزبانی جام باشگاه های آسیا و سپس لیگ برتر والیبال کشور را از دست بدهد.
هرچند بعد از اتمام لیگ برتر والیبال سال گذشته مسئولان وقت و فعلی ورزشی و شورای اسلامی شهر ونمایندگان محلس قول های درخصوص حل مشکلات والیبال ارومیه و پرداخت بدهی های تیم داده اند اما متاسفانه وعده و عید ها عملیاتی نشد و آنچه نباید می شد ، شد.
علی مصطفی زاده، سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص حذف تیم شهرداری از لیگ برتر افزود: بودجه تیم شهرداری والیبال ارومیه در سال ۱۴۰۱ توسط شورای قبلی در دی ماه ۱۴۰۰ صفر اعلام و در این راستا تیم شهرداری والیبال ارومیه به طور خواسته یا ناخواسته رو به انحلال و عدم تیم‌داری کشیده شد.
وی ادامه داد: با روی کار آمدن شورای جدید در خرداد ماه امسال اعضای شورای سعی بر احیای باشگاه تیم شهرداری ارومیه داشته و ساماندهی این تیم را در اولویت امور خود قرار دادند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه اضافه کرد: با توجه به برگزاری جلسه با مدیرکل تربیت بدنی و رئیس هیئت والیبال ، اعضای شورای و شهردار ارومیه موضوع والیبال مورد بررسی و طی ۲ ماه گذشته شورای شهر ارومیه مصوبه واریز حق ورودی تیم والیبال شهرداری ارومیه را در صحن شورا مصوب کردند.
مصطفی‌زاده با اشاره به اینکه بودجه شهرداری ارومیه صفر اعلام شده بود، تصریح کرد: در کمیته تطبیق فرمانداری این مصوبه با ایراد قانونی مواجه شد و علی‌رغم نظر مثبت تمام اعضا قانون سد راه شده و این مصوبه دوباره به صحن شورا بازگشت.
وی گفت:با توجه به بررسی‌ها و فعالیت‌های انجام شده شورای شهر ارومیه دوباره بر این مصوبه رای داده و به شورای حل اختلاف استان ارجاع داده شد.
مصطفی‌زاده گفت: اواسط تیرماه متوجه این موضوع شدیم که باید بودجه باشگاه شهرداری ارومیه با توجه به اصلاحیه انجام شده از صفر خارج و بدهی ۲۶ میلیارد تومانی داخلی و خارجی آن پرداخت شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه یاد آور شد : در حدود ۴۶ میلیارد تومان برای بودجه شهرداری ارومیه در صحن شورای اسلامی آورده در این راستا مصوبه باز دوباره مورد تایید شورای فرمانداری قرار نگرفت و به صحن شورا بازگشت و طی بررسی‌های انجام شده به شورای حل اختلاف استان که متشکل از استاندار آذربایجان‌غربی و رئیس دادگستری و نمایندگان مجلس بود ارجاع و با توجه به دفاع انجام شده در شورای حل اختلافات استان در نهایت مصوبه شورا حکم تایید تیم‌داری را صادر کرد.
وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور مجوز لازم را برای تیم‌داری شهرداری ارومیه صادر نمی‌کرد و با توجه به تلاش‌های شورای اسلامی و یکی از نماینده های مجلس، وزارت کشور اقدام به تایید مجوز به تیم‌مداری شهرداری ارومیه انجام داد و تیم شهرداری ارومیه با کسب مجوز طی امسال می‌توانست در لیگ برتر والیبال شرکت نماید.
مصطفی زاده با ابراز تاسف از حدف ارومیه از لیگ برتر والیبال افزود: طی نامه‌نگاری‌های انجام شده از طرف فدراسیون والیبال کشور در خصوص بدهی‌های شهرداری در قراردادها بازیکنان و حق ورودی تیم والیبال که چند روزه گذشته پرداخت شده این باشگاه را دچار مشکل کرد و با سنگ‌اندازی و اهمال کاری موجود باعث بروز مشکلات شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر فدراسیون والیبال ایران طی اطلاعیه اعلام کرد به دلیل عدم اقدام مسئولان باشگاه شهرداری ارومیه در ثبت بازیکنان و تسویه بدهی از لیگ برتر والیبال حذف شده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: شورای اسلامی شهر ارومیه به رایزنی خود در خصوص منتفی شدن این تصمیم ادامه خواهد داد و امید است روزنه‌ای به وجود آید که دوباره تیم شهرداری ارومیه در لیگ برتر حاضر شود.
مصطفی‌زاده خاطرنشان کرد: مردم ارومیه به عنوان تحلیل گر و آنالیزگر والیبال هستند و تمام سعی خود را خواهیم کرد که این تیم در لیگ برتر حضور یابد.
مصطفی زاده خاطرنشان کرد: این اطلاعیه باعث مکدر شدن خاطر ما شده است اما تمام سعی خود را خواهیم کرد که در دقیقه ۹۰ هم که شده این تیم به لیگ بازگردد و این ناامیدی از جوانان به دور نگه داریم.
بدنبال حل مشکل حذف والیبال ارومیه از لیگ برتر والیبال هستیم
بیرامی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی افزود: با وجود اینکه باشگاه داری امری خصوصی است و خارج از حیطه کاری ورزش و جوانان ، اما در این مدت تمام رایزنی ها برای اخذ مجوز برای باشگاه داری والیبال ارومیه انجام شده است.
بیرامی خاطر نشان کرد: با داور زنی رئیس فدراسیون والیبال صحبت های درجهت حل چالش های تیم والیبال ارومیه از جمله بدهی ها و برخی مشکلات صورت گرفته است.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: علاقه مندی جوانان و مردم ارومیه نباید نادیده گرفته شود بنابراین در روز های آتی جلساتی با حمایت مسئولان، شهرداری و نمایندگان جهت رفع مشکلات والیبال ارومیه صورت می گیرد تا مشکل حذف والیبال ارومیه از لیگ برتر والیبال حل شود.
نباید عدم تزریق به موقع بودجه ورزشی باعث حذف والیبال ارومیه از لیگ برتر والیبال شود
حجت الاسلام سید سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: ارومیه پایتخت والیبال کشور است نباید کم کاری ها و عدم تزریق به موقع بودجه ورزشی باعث حذف والیبال ارومیه از لیگ برتر والیبال شود.
وی تصریح کرد: مسئولان شهرستانی باید پاسخگوی این سوال باشند که چرا والیبال ارومیه باید از لیگ برتر و مسابقات جهانی حذف شود.
حجت الاسلام ذاکر یاد آور شد: نمایندگان مجلس هرگز اجازه حذف و فراموشی والیبال ارومیه که یک ظرفیت فرهنگی، ورزشی و اجتماعی است را نخواهیم داد.
وی ادامه داد: وزارت ورزش هرچه زودتر بودجه ورزشی را تزریق کند تا بدهی والیبال ارومیه پرداخت و تیم دوباره به لیگ برگردد.
والیبال سرمایه معنوی ارومیه است و یک ظرفیت برای استان محسوب می شود که می توان از دل این ظرفیت به ثروت های مادی و معنوی بسیاری دست یافت.
اما متاسفانه والیبال نیز همچون سایر سرمایه های این استان مانند دریاچه ارومیه، کشاورزی ، گردشگری و … زیر سایه شعارهای بدون پشتوانه و عمل برخی مسئولان در حال نابودی است.
مسئولانی که فقط به نوشتن نامه سرگشاده به رئیس فدراسیون والیبال یا نطق در مجلس و ابراز تاسف از حذف والیبال ارومیه از لیگ برتر اکتفا می کنند. اما باید تاکید کرد که حذف سرمایه های معنوی چه صدمات و آسیب های جبران ناپذیر اجتماعی و فرهنگی را بدنبال خواهد داشت.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۹:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


− 1 = چهار